تدابیر سختگیرانه کشورهای آسیایی برای مقابله با سویه جدید کرونا

تهران- ایرنا- به دنبال کشف سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، شماری از کشورها تدابیر سختگیرانه ای را برای جلوگیری از شیوع این ویروس در آسیا اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رویترز، در حال حاضر هند دستورالعملی را صادر کرده است که بر اساس آن تمامی اتباع خارجی که به هند سفر کرده اند باید در کلیه ایالتهای این کشور آزمایش کرونا دهند.

به گفته مقامات بهداشت هند، سویه جدید ویروس کرونا می‌تواند به سرعت سلامت عمومی را به خطر بیاندازد.

ژاپن

ژاین نیز با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری از روز جمعه مرزهای خود را به روی گردشگران ۶ کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی بسته است.

در حال حاضر ۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در توکیو گزارش شده است. این در حالیست که در حال حاضر ۱۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری در کشور ژاپن گزارش شده است که حدود ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

به گفته مقامات ژاپن حدود ۷۸ درصد از جمعیت ژاپن دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

سنگاپور

به دنبال شیوع ویروس کرونا در اروپا، سنگاپور از تاریخ یکم دسامبر سال جاری میلادی تدابیر شدیدی را برای ورود اتباع ۶ کشور اروپایی اتخاذ می‌کند.

بر اساس تصمیم وزارت بهداشت سنگاپور، اتباع کشورهای اتریش، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، لیختن‌اشتاین و اسلواکی که قصد ورود به سنگاپور را داشته باشند باید ۱۰ روز در قرنطینه بمانند.  

به گزارش پایگاه خبری «استریت تایمز»، بر اساس ممنوعیت‌های جدید اعمال شده، تمام پروازها از هفت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی، زیمبابوه به مقصد سنگاپور به حال تعلیق درآمده است.

تاکنون مورد جدید ابتلا به سویه جدید ویروس کرونای کشف شده در آفریقای جنوبی در سنگاپور گزارش نشده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است در نظر دارد برای بررسی این سویه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده است، در روز جمعه نشستی اضطراری برگزار کند.

«ماریا فن کرخوه» کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی در این زمینه می گوید: «ما هنوز چیز زیادی در مورد این سویه جدید نمی‌دانیم. آنچه ما می‌دانیم این است که این سویه جدید دارای تعداد زیادی جهش است.»

به گفته فن کرخوه، یکی از مهمترین نگرانیها این است که وقتی جهش‌های زیادی وجود دارد، می‌تواند بر نحوه رفتار ویروس تأثیر بگذارد.

روز پنجشنبه ابتدا شیوع گونه جدید ویروس کرونا که بسیار خطرناک گزارش شده در بوتسوانا و هنگ کنگ شیوع پیدا کرد و پس از آن آفریقای جنوبی نیز شناسایی چندین مورد ابتلا به آن را تایید کرد.

اما براساس آمار اعلام شده تاکنون ۵۹ مورد تایید شده این سویه جدید در آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و بوتسوانا مورد شناسایی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha