آذربایجان‌غربی به جمع ۴ تیم برتر بسکتبال زیر ۱۸ سال کشور راه یافت

ارومیه- ایرنا- رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی گفت: با پایان مرحله سوم بسکتبال نخبگان زیر ۱۸ سال کشور در رشت، تیم آذربایجان‌غربی به جمع چهار تیم برتر کشور صعودکرد.

اسماعیل نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله سوم مسابقات بسکتبال زیر ۱۸ سال در گروه D به میزبانی رشت برگزار شد و روز گذشته در روز پایانی این مسابقات تیم آذربایجان‌غربی با وجود شکست ۷۷ بر ۶۵ مقابل گیلان میزبان جواز صعود به جمع ۴ تیم برتر کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: تیم استان در دیدارهای قبلی خود ۷۵ بر ۵۹ چهارمحال و بختیاری و ۵۳ بر ۴۳ مرکزی را شکست داده بود و به همراه گیلان صعود کرد.

رییس  هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی گفت: تیم این استان در مسابقات نخبگان کشور ابتدا در مرحله نخست که به صورت رفت و برگشت در ارومیه و اردبیل بود، با عبور از تیم‌های اردبیل، زنجان و آذربایجان‌شرقی و در مرحله دوم در قزوین با عبور از تیم‌های البرز و قزوین به دور سوم راه یافته بود.

نوری گفت:  صعود این تیم نتیجه ۴ ماه تلاش خانواده بسکتبال اعم از روسای هیاتهای استان از جمله مهابادف میاندوآب، پیرانشهر، بوکان، اشنویه و سلماس و سایر شهرهای استان بهمراه تلاش پیشکسوتان، اعضا هیات رییسه و تلاش کادر فنی و بازیکنان بود.

نوری اضافه کرد: برای میزبانی دور نهایی که با حضور ۴ تیم برتر ایران برگزار خواهد شد اعلام آمادگی کرده‌ایم تا بتوانیم در خانه افتخارآفرینی کنیم.

وی افزود :علی‌رغم تمامی مشکلات، بسکتبال استان در مسیر پیشرفت قرار گرفته و هفته آینده نیز تیم خانه بسکتبال ارومیه که هم اکنون با حمایت شرکت بیرثانیه برای لیگ دسته یک کشور آماده است در مسابقه ۴ جانبه در زنجان حضور خواهدیافت و با تیمهای مهرام تهران، زنجان و شاهین شهر اصفهان دیدار خواهدکرد.

در گروه دی مرحله سوم بسکتبال نخبگان زیر ۱۸ سال کشور در رشت، تیم‌های گیلان و آذربایجان‌غربی با عبور از تیم‌های چهارمحال و بختیاری و مرکزی راهی مرحله نهایی کشور شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha