نظارت بر آجیل فروشی‌های کرمانشاه در آستانه یلدا تشدید می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مسوول بهداشت محیط کرمانشاه گفت: طرح نظارت ویژه بر فعالیت ۱۲۰ آجیل فروشی‌ و قنادی این شهرستان با نزدیک‌شدن به شب یلدا آغاز شده است.

«بهمن خدادادیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نظارت‌های بهداشتی در این طرح بر روی مواد اولیه، مواد فرآوری شده و انبارهای دپوی آجیل متمرکز است تا محصولات فاقد کپک و باکیفیت وارد بازار شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته در برخی از انبارها نمک صنعتی برای شورکردن آجیل کشف و ضبط شد که این ماده برای دباغی پوست استفاده می‌شود و برای سلامت انسان خطر دارد، ولی سودجویان به دلیل ارزان بودن این نوع نمک از آن استفاده می‌کنند.

مسوول بهداشت محیط کرمانشاه گفت: به شهروندان توصیه می شود هنگام خرید آجیل به کیفیت و قیمت محصولات توجه داشته باشند و هر آجیل ارزانی را خریداری نکنند چرا که قیمت پایین نشان از کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن محصول دارد.

وی افزود: همچنین شهروندان در هنگام خرید حتما چند پسته و بادام را امتحان کنند که کپک زده نباشد و شپشک و یا کرم نداشته باشد به دلیل اینکه سم افلاکتوسین در آجیل کپک زده عامل اصلی سرطان است که در معده هضم نمی‌شود.

خدادادیان اظهار داشت: فعالیت بیشتر آجیل فروشی‌ها در خیابان حدادعادل و خیابان راهنمایی و رانندگی است، نمونه برداری از محصولات عرضه شده از هم اکنون به صورت مستمر انجام می‌شود و انبارها و کارگاه‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در این طرح نظارتی شهر کرمانشاه به سه قسمت جنوبی، شمالی و مرکزی تقسیم می‌شود و در هر منطقه ۲ تیم سه نفره کار نظارت و بازرسی را انجام می‌دهند.

مسوول بهداشت محیط کرمانشاه افزود: در این شهرستان ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط کار نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی را بر عهده دارند.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha