غفلت از مسایل تربیتی در مدارس آسیب‌های اجتماعی را بدنبال دارد

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین بابیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم فرزندان ما وظیفه مهم تربیتی را نیز بر دوش دارد، گفت: مغفول ماندن مسایل تربیتی و پرورشی در مدارس، آسیب های اجتماعی را بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و در تمام کشورهای دنیا این یک اصل مقبول است که یکی از وظایف مهم حاکمیت توجه به تعلیم و پرورش است.

استاندار قزوین اظهار داشت: امروزه با برخی مسائل و مشکلات در حوزه آموزش روبرو هستیم که بعضی از آنها به دلیل سرعت بالای تحولات در جوامع است و بخشی از مسائل و مشکلات نیز ناشی از موضوعات اقتصادی است.

اعلایی با بیان اینکه بخشی از مسائل و مشکلات آموزشی نیز ناشی از رفتارهای مدیریتی ما در گذشته است،تصریح کرد: همه کشورها در فرایند گذار از دولتی بودن و خصوصی سازی، آخرین حوزه‌هایی که واگذار می‌کنند حوزه‌های آموزش و بهداشت است ولی در کشور ما این ۲ حوزه جزو اولین‌ها در واگذاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر تربیت نسل آیندهاست، تاکید کرد: واگذاری بخشی از کارهای آموزشی به بخش خصوصی موجب آسیب دیدن عدالت آموزشی و تبعاتی نظیر مغفول ماندن حوزه پرورشی شده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: عدالت آموزشی از موضوعات بسیار مهمی است که مردم انتظار دارند دولت در این حوزه ورود جدی داشته باشد و موضوعات پرورشی یکی دیگر از مطالبات عمده مردم از دولت سیزدهم است و شهروندان انتظار دارند دولتی که با رویکرد اخلاقی و متکی بر توانمندی مثبت اجتماعی روی کار آمده برای اینها برنامه‌ریزی داشته باشد.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از غفلت‌ها عدم تدبیر و تصمیم مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های اولیا به منظور پرداختن به مقوله پرورش و تربیت است چرا که ما در کشور بیشتر به آموزش اهمیت داده‌ایم و از مسایل پرورشی غفلت کرده ایم.

اعلایی افزود: در دولتی که مردم با امید اصلاح اساسی امور و جبران اشتباهات گذشتگان و پرداختن به بعضی کارهای مغفول به آن اعتماد کرده و آنرا انتخاب کرده اند، باید به سمت مسیر درست گام برداشت.

استاندار قزوین گفت: در حوزه پرورشی و تربیتی نگرانی‌هایی داریم که ناشی از عدم تدبیر درست در استفاده از ظرفیت‌های مردمی بوده و در این راستا باید خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی احتمالی باخبر شوند و مراقبت‌های کافی و لازم را از فرزندانشان داشته باشند.

وی تاکید کرد: در انتخاب مدیران آموزشی در مدارس باید از افراد اصلح و با انرژی، جوان، مسلط، مقید و مسوولیت پذیر استفاده شود و در حوزه معلمان نیز صلاحیت و اهلیت آنها مورد توجه قرار گیرد چرا که تربیت نسل آینده‌ساز جامعه را برعهده دارند و رسالت مهمی را برعهده گرفته اند.

اعلایی افزود: تعامل و ‌هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها در حوزه آموزش و ‌پرورش مورد تاکید است زیرا پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در این حوزه نیازمند مشارکت دستگاه ها و مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha