معدنکاران استان زنجان استقبال خوبی از نمایشگاه تخصصی معدن نکردند

زنجان - ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد مشارکت کنندگان در نمایشگاه تخصصی معدن، از سایر استان‌ها هستند، گفت: فراهم نکردن شرایط مناسب از سوی مرکز نمایشگاهی استان در گذشته، دلیل عدم حضور شرکتهای توانمند استان در نمایشگاه است.

سید رضا قندیلی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن در زنجان با وقفه ۶ ساله، با اظهار تاسف از عدم استقبال مناسب بهره برداران و معدنکاران بزرگ زنجان، از این نمایشگاه، افزود: متاسفانه همه معدنکاران و بهره‌برداران بزرگ استان زنجان در همه نمایشگاه های مرتبط، در استان‌های بزرگ حضور دارند، اما در نمایشگاه استان زنجان، دیده نمی شوند.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین استان زنجان، با بیان اینکه در همه جای دنیا مرسوم است که هر میزبانی برای استقبال از میهمانان خود، بهترین شرایط را فراهم می کند، اظهار داشت: ولی متاسفانه در زنجان، تاکنون اینگونه نبوده است یک نقطه ضعف آن به خود نمایشگاه بر میگردد که شرایط مناسب را در گذشته برای حضور شرکت های توانمند استان فراهم نکرده است.

قندیلی مهیا نکردن شرایط برای رایزنی ها، گفت وگوهای تجاری، آموزش‌های مرتبط و بازدیدهای تخصصی را از جمله ضعف های نمایشگاه کاسپین زنجان در گذشته عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه، استان زنجان در خاورمیانه، در حوزه کانی های غیر فلزی و سرب و روی، یک نقطه طلایی است و می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، تصریح کرد: دعوت از سرمایه گذاران و حتی خریداران و شرکت‌های خارجی که می توانند با شرکت‌های داخلی در زنجان تفاهم‌نامه‌هایی را برای توسعه صادرات بین المللی ببندند، از جمله اقداماتی است که می توانست در گذشته انجام شود.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین استان زنجان، با اشاره به سایر موانع استقبال معدنکاران استان از نمایشگاه، گفت: از سوی دیگر، نمایشگاه زنجان، زیرساخت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه تخصصی را نداشته است، درحالیکه در تبریز، اصفهان، کرمان، مشهد و تهران می‌بینیم که  گاهی نمایشگاههای معدنی بزرگ برگزار و سالها هم توسعه پیدا می‌کند.

قندیلی با تاکید بر اینکه نمایشگاههای تخصصی که در حوزه اصلی مرتبط با زیرساخت های استان برگزار می شود، آورده خوبی برای آن استان  از لحاظ اشتغال زایی، تولید ثروت،  سرمایه گذاری، صادرات،  حوزه گردشگری، خدمات شهری و بسیاری موارد دیگر، دارد، تصریح کرد: بازخوردهای مثبتی که نمایشگاه‌های تخصصی دارد،  بسیار فراتر از آن مواردی است که ذکر شد.

هر یک متر مربع در صنعت نمایشگاهی، تقریباً ۶ تا ۱۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند

 وی با اشاره به نمونه عینی از این بازخوردها، افزود: هر یک متر مربع در صنعت نمایشگاهی، تقریباً ۶ تا ۱۲ نفر اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند و اگر بتوانیم در زنجان، ۱۰ هزار متر مربع نمایشگاه برگزار کنیم، با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که برای چه تعداد افراد، اشتغال ایجاد می شود.

  مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین استان زنجان، گفت:  ورود سرمایه، ایجاد رونق و گردش مالی را  نه تنها در بخش خرد، بلکه در بخش کلان هم می تواند قرارداد های بسیار خوبی را داشته باشد.

قندیلی، بابیان اینکه نمایشگاه تاثیر مستقیم در هتلینگ، حمل و نقل شهری، تاسیسات گردشگری، خدمات شهری دارد، خاطرنشان کرد: حتی  از این طریق می توانیم پروژه های بسیار بزرگی را به سرمایه‌گذاران نشان دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه،پیش‌بینی ما این است که بتوانیم در سال آینده ۵۰ نمایشگاه تخصصی در زنجان برگزار کنیم،  افزود: در رویکرد جدید، برای  برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، نگاه تخصصی به معنای واقعی به برگزاری  آنها داریم و از این‌رو، با برچیدن همه عواملی که با ارائه خدمات غیر مرتبط ، از جمله مواد غذایی، صنایع دستی و ... در همه نمایشگاهها، جلوه نمایشگاه اصلی و تخصصی را، تغییر می دادند، هویت نمایشگاه تخصصی را به آن باز می گردانیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین استان زنجان، با تاکید بر اینکه در راستای ایجاد زیرساخت های تخصصی حرکت می کنیم، گفت: در نمایشگاه تخصصی، دیگر کسی شاهد این نخواهد بود که نمایشگاه، تبدیل به بازارچه های مختلف مانند مواد غذایی شده باشد.

مزیت شرکت نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان نسبت به بقیه کاملاً، مشخص است

قندیلی افزود: سعی ما در نمایشگاه این است که تولیدکنندگان و صاحبان صنایع  و همه حوزه های تخصصی، نمایشگاه را به خوبی باور کنند و بدانند که  نمایشگاه استان زنجان مدرن ترین مرکز نمایشگاهی شمال غرب کشور است.

این مسئوول با تاکید بر مزیت های غیرقابل انکار نمایشگاه کاسپین زنجان در مقایسه با  سایر استان ها تصریح کرد: مقایسه آن با استان‌های مجاور زنجان، از قزوین تا اردبیل، گیلان، کردستان، همدان، تبریز و ... مزیت و مرکزیت شرکت نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان را نسبت به بقیه کاملاً، مشخص می کند.

وی گفت: شاید در ۱۰ سال گذشته، مرکز نمایشگاهی استان زنجان، تنه به تنه نمایشگاه‌ تهران می‌زد.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان زنجان در ادامه با اشاره به  اینکه در این نمایشگاه از چین و آفریقا هم نماینده داریم، گفت: آنها نماینده مستقیم کشور خود در ایران محسوب می شوند که برای اولین بار به استان آمدند که برای استان بسیار ارزشمند است.

این مسئوول با بیان اینکه ۸۶ شرکت از ۱۲ استان در فضایی بالغ بر ۵ هزار مترمربع،  در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار داشت:این نشان می‌دهد که ظرفیت و استقبال از این نمایشگاه، توسط شرکت های خارج از استان، بسیار بالاست.

قندیلی، البته این را هم گفت که علاوه بر نمایشگاه تخصصی معدن، تا پایان آذر ماه چهار نمایشگاه تخصصی دیگر نیز  در استان داریم و پیش‌بینی ما این است که هر هفته یک نمایشگاه تخصصی در برگزار شود چرا که  این توان و ظرفیت  در استان وجود دارد.

 وی برگزاری نمایشگاه را ویترین اقتصادی هر  استان عنوان کرد و افزود:  اگر قرار است ما ایران قوی و مقتدر را معرفی کنیم یکی از مراکز آن و در واقع مهمترین  مرکز آن حوزه  نمایشگاهی است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان زنجان، با بیان اینکه، اقتدار، توانمندی‌ها، ظرفیت ها و پتانسیل‌ها، مزیت‌ها، انتقادها و معایب در نمایشگاه به خوبی دیده می شود، تصریح کرد: چون مسئولین در نمایشگاه حضور پیدا می کنند و هرچه مقامات و مسئولان بلند پایه کشور، در نمایشگاهها حضور پیدا کنند ظرفیت‌ها و تعاملات بیشتر می‌شود و در دغدغه ها سریع تر منتقل می شوند.

قندیلی خاطرنشان کرد: این تبادل اطلاعات و دغدغه مندی ها، باعث می‌شود فرصت‌ها بهتر شناخته شود و مقامات مسئول بیشتر درگیر آن شوند.

 وی رسانه‌ها را بازوی نمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: برای توسعه کار و ادامه راه، باید از کانال رسانه رد شویم.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآورده‌های مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، از ۹ تا ۱۲ آذر در این نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha