به گزارش ایرنا، «علی صابر» روز دوشنبه در کمیته رسیدگی به شکایات تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه افزود: برای بهبود خدمات گردشگری به مسافران ما نظارتهای لازم را بر تاسیسات گردشگری که شامل اقامتی و پذیرایی و حتی دفاتر خدمات مسافرتی به صورت مستمر انجام میدهیم.
وی اظهار داشت: جدا از نظارتهای اداره کل اگر شکایتی هم از تاسیسات گردشگری واصل شود ما موظف به رسیدگی هستیم.
صابر گفت: در اداره کل میراث فرهنگی یک کمیته بدوی و یک کمیته تجدیدنظر برای رسیدگی به شکایات از تاسیسات گردشگری فعال است که اعضای آن با توجه به آیین نامه مشخص شدهاند.
او افزود: در جلسه اخیر شکایت از یک دفتر خدمات مسافرتی مورد رسیدگی قرار گرفت و با بررسی کامل تخلفات رای لازم صادر میشود.
معاون گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم باتوجه به اهمیت موضوع ارایه خدمات مطلوب به گردشگران، تمام تاسیسات گردشگری این موضوع را در دستور کار خود داشته باشند.
او همچنین تأکید کرد: به هموطنان توصیه میشود که در هنگام استفاده از خدمات گردشگری حتما توجه داشته باشند که آن تأسیسات از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز داشته باشد.
صابر در پایان با اعلام اینکه گردشگران به هیچ عنوان از اماکن فاقد مجوز استفاده نکنند، گفت: در صورت بروز اتفاق یا حادثهای در تاسیسات فاقد مجوز کسی پاسخگو نیست و ممکن است اتفاقات ناگوارتری را نیز در پی داشته باشد که نه تنها گردشگر از سفر خود لذت نمیبرد بلکه دچار آسیب و دردسر هم میشود.
به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.
نظر شما