برقراری مستمری از کارافتادگی غیرحضوری انجام می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: امکان ارائه خدمات برقراری مستمری ازکارافتادگی به صورت غیرحضوری فراهم شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری با هدف ارتقای رضایت حداکثری مخاطبین، کاهش مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به واحدهای اجرایی و شفاف‌سازی امور اجرایی موجب شد، برقراری غیرحضوری مستمری ازکارافتادگی به دلیل شرایط ویژه بیمه‌شدگانی که به علت وقوع حادثه ناشی از کار یا بروز بیماری بخشی از توانایی جسمی خود را از دست می‌دهند، به عنوان برنامه اولویت دار حوزه تعهدات بلندمدت در دستور کار قرار گیرفته و با پیگیری های مستمر این مهم از اول آذر ماه سال جاری عملیاتی شد.

وی ادامه داد: اکنون پس از تایید ازکارافتادگی بیمه‌شده توسط کمیسیون های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون، صدور حکم برقراری مستمری ازکارافتادگی به صورت کاملا غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  میسر شده است.

حیدری افزود: در سرویس غیرحضوری برقراری مستمری ازکارافتادگی، انواع تعهدات قانونی پیش بینی شده در ماده ۷۰ قانون ارائه می شود. به صورتی که تمامی احکام برقراری مربوط به غرامت نقص مقطوع، ازکارافتادگی جزیی، ازکارافتادگی کلی ناشی از کار و ازکارافتادگی کلی غیرناشی از کار، از طریق این سرویس انجام و تمامی مراحل اجرای فرآیند به مخاطب اعلام می شود. ارائه این سرویس به صورت متوسط موجب کاهش بیش از ۹۱ هزار مورد مراجعه در سال به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط برقراری مستمری ازکارافتادگی نیز خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیرقابل علاج تشخیص داده می‌شوند، چنانچه طبق نظر کمیسیون‌های پزشکی ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی توانایی خود را کلا یا بعضا از دست داده باشند در گروه‌های زیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: هرگاه درجه کاهش قدرت کار بیمه شده شصت و شش درصد و بیشتر باشد، ازکارافتاده‌کلی شناخته می‌شود. چنانچه میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین سی و سه تا شصت و شش درصد و به علت حادثه ناشی‌ ازکار باشد ازکارافتاده جزیی شناخته شده و اگر درجه کاهش قدرت کار بیمه شده بین ده تا سی و سه درصد بوده و موجب آن حادثه ناشی از کار باشد، استحقاق دریافت غرامت نقص مقطوع را خواهد داشت.

حیدری اظهار داشت: بیمه شده ای که در اثر حادثه ناشی از کار یا بیماری حرفه ای ازکارافتاده‌کلی شناخته شود، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه استحقاق دریافت مستمری ازکارافتادگی‌کلی ناشی از کار را خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیمه شده ای که ظرف ده سال قبل از وقوع حادثه غیرناشی از کار یا ابتلا به بیماری، حداقل حق بیمه یک سال کار را که متضمن حق بیمه نود روز کار ظرف یک سال قبل از وقوع حادثه یا بیماری منجر به ازکارافتادگی باشد، پرداخت کرده باشد، در صورت ازکارافتادگی‌ کلی استحقاق استفاده از مستمری ازکارافتادگی‌کلی غیرناشی از کار را خواهد داشت.

حیدری اضافه کرد: راهنمای استفاده از خدمت غیرحضوری برقراری مستمری ازکارافتادگی از طریق سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir در دسترس مخاطبین واقع شده است. همچنین سایر خدمات مربوط به تعهدات بلندمدت نظیر صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگی هم در دستور کار ارائه خدمات به صورت غیرحضوری قرار داشته و امید است، تا پایان سال جاری با احتساب خدمت برقراری مستمری بازنشستگی، ۱۴ خدمت این حوزه به صورت غیرحضوری ارائه شود.

به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان ٩٩) با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری‌بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه‌شده، نام‌نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق بیمه به‌صورت کسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی‌ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از کرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری کمک هزینه مراسم ترحیم، برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیکاری، اخذ غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی و کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واکشی عکس از سامانه نام‌نویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امکان تقسیط غیرحضوری و نظام‌مند بدهی‌ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی کارفرمایان و امکان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه‌شده، کارفرما ٣٠ خدمت طرح ٣٠٧٠ محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha