۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84559257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد مدارس گناباد در برابر زلزله آسیب پذیرند

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مدارس این شهرستان در برابر زلزله آسیب پذیر هستند خواستار استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف و مشارکت خیران برای سرعت بخشیدن به مقاوم سازی این مکانها شد.

حامد قربانی روز دوشنبه در حاشیه مانور زلزله در هنرستان نمونه علم و صنعت گناباد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: این مدارس اغلب در مناطق روستایی و قبل از سال ۱۳۷۰ ساخته شده‌اند و واحدهای آموزشی و اداری بعد از این سال با پیوست پدافند غیرعامل و مقاوم در برابر حوادث غیرمترقبه ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جغرافیایی این شهرستان باید همیشه آمادگی لازم در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله وجود داشته باشد و ایمنی ساخت و سازها در اولویت همه بخشها قرار گیرد.

فرماندار گناباد گفت: آماده سازی جامعه برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در دستور کار قرار دارد و از چند سال قبل تفاهمنامه‌هایی بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی مدیریت بحران منعقد شده و همه ساله مانورهایی برای ارزیابی عملکرد بخشهای مختلف امدادی، مدارس و دانش آموزان برگزار می شود.

وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش برای ایمنی در برابر حوادث و به خصوص زلزله باید از کودکی انجام شود و برگزاری چنین مانورهایی نقش مهمی در این زمینه دارد.

قربانی نقش بانوان و خانواده را در این فرهنگ سازی بسیار مهم دانست و ادامه داد: همانگونه که در زمان شیوع ویروس کرونا با آموزشهای همگانی مخاطرات آن برای مردم تبیین شد، باید خطرات و آسیبهای حوادث غیرمترقبه و ضرورت آمادگی در برابر آنها هم بین مردم نهادینه شود.

وی نقش رسانه های ارتباط جمعی را در فرهنگ سازی برای ایمنی در برابر زلزله مهم دانست و خواستار افزایش توجه در این زمینه شد.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ نفر دانش آموز که در قالب ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد مشغول تحصیل می‌باشند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره متوسطه دوم هستند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha