استاندار آذربایجان شرقی:مدیران ملاقات‌های حضوری را در اولویت قرار دهند

تبریز-ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارتباط بدون واسطه اقشار مختلف مردم با مدیران دستگاه های اجرایی از جمله سیاست های مهم و محوری دولت است، گفت: این رویه در استان با قدرت پیش رفته و تمامی مدیران موظف هستند در برنامه های هفتگی ملاقات های حضوری را جزو اولویت های خود قرار دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عابدین خرم در اولین ملاقات صمیمی خود با آحاد مردم، از رویکرد جدید رسیدگی به مشکلات و مراجعه مردمی خبر داد و اظهار داشت: یکی از ابزارهای خدمت صادقانه به مردم و جلب رضایت‌مندی آنان رسیدگی حضوری و موردی به مسائل و مشکلات شهروندان است.

وی با تاکید بر هدفمند و اثربخش بودن ارتباطات مردمی، افزود: اراده دولت مردمی آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی بر این است که از رهگذر ارتباط مردمی و مراجعه حضوری، بخشی از آلام و مسائل مردم رسیدگی قرار شود.

خرم با اشاره به اهمیت ملاقات چهره به چهره با مردم، گفت: رسیدگی حضوری به مسایل و مشکلات مردم جزو رویکردهای اصلی مدیریت استان است.

به گزارش ایرنا، اولین جلسه ملاقات مردمی استاندار آذربایجان ‌شرقی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و به‌ منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مراجعه‌کنندگان برگزار شد که طی آن استاندار، به نوبت پای اظهارات مراجعه‌کنندگان نشست و پس از مطالعه مستندات و مدارک ارائه‌ شده، دستورهای لازم برای حل مسائل و مشکلات را به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

در این ملاقات، مشکلات و مطالباتی از قبیل بروکراسی‌های اداری، مسائل شهرداری، منابع طبیعی، موانع تولید، کسب‌وکار و ترخیص کالا و مشکلات زیست‌محیطی از سوی مراجعه‌کنندگان مطرح و پس از صدور دستور پیگیری از سوی استاندار، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات توسط مدیران اجرایی انجام شد.

قاری زاده مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی هم به شیوه‌های رسیدگی به مراجعه و ثبت مسائل در سامانه ارتباط مردمی (۱۱۱) اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از خادمان مردم در استانداری همواره آماده‌اند تا موارد ثبت شده در این سامانه را به دستگاه‌های مربوطه برای پیگیری ارجاع و موارد مهم را از طریق ملاقات مردمی به سمع و نظر استاندار برسانند.
 
سامانه تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) است که همه مردم می‌توانند پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها و درخواست‌های خود از دستگاه‌های دولتی را با آن مطرح کنند.
 
این سامانه از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار است و با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha