به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، این سازمان در این سالها ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با خیرین مدرسهساز داشته است و آنها این به عنوان یکی از شرکای مهم این سازمان در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، سهم بسزایی در فراهم کردن امکانات تحصیل دانش آموزان در اقصی نقاط کشور داشته اند.
حدود ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی در کشور با مشارکت و همت خیرین نیک اندیش احداث شده و به بهرهبرداری رسیده است.
براساس این گزارش، توسعه مشارکتهای مردمی یکی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سند تحول بنیادین است. وزارت آموزش و پرورش خود را موظف میداند با تمام توان زمینه حضور مردم و به خصوص خیّرین را در اداره این نهاد مقدس و ارتقای سطح نظام تعلیم و تربیت فراهم کند و خیرین مدرسهساز به عنوان افرادی که در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در ارتقای شاخصهای آموزش و آگاهی بخشی جامعه نقش آفرینی می کنند، نقش مهمی در اداره نظام تعلیم و تربیت دارند.
خیرین مدرسهساز به عنوان مشاهیر و چهرههای ماندگار جامعه که داشتههای خود را در راه ساختن آینده کودکان این کشور صرف کرده اند، شایسته تکریم، قدرشناسی و معرفی هستند. از این رو تدوین و انتشار کتاب زندگی نامه این اسطوره های ایثار و نیکوکاری در جامعه علاوه بر اینکه موجب شناساندن اندیشه والا و روح بزرگ این نیکوکاران و الگوسازی برای نوجوانان و جوانان است، در ترویج و گسترش فرهنگ کار خیر و اهمیت مدرسه سازی برای آحاد جامعه بسیار موثر است.
با آغاز سال ۱۳۹۹ فصل جدیدی در فعالیتهای فرهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور تکریم و معرفی خیرین مدرسهساز آغاز شد. در همین راستا مقرر شد علاوه بر چاپ و انتشار کتاب زندگینامه و کارنامه خیرین ملی، ادارات کل نوسازی مدارس نیز خیرین شاخص استان خود را معرفی کند تا کتاب آنها به رشته تحریر درآید.
تدوین زندگینامه ۵۵ خیر مدرسهساز در دستورکار قرار گرفت و هماکنون با گذشت حدود ۲۰ ماه از شروع مقدمات کار، ۴۶ عنوان کتاب به نام «زندگی و کارنامه خیرین مدرسهساز» رونمایی و چاپ شده و ۹ عنوان باقیمانده نیز در دست اقدام، تدوین و انتشار است.
نظر شما