۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۷:۱۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84560730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در سردشت به نصف کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: مشارکت و همراهی شهروندان موجب شده آمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان نسبت به هفته‌ گذشته به نصف کاهش پیدا کند.

داود آتشی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون تنها ۱۱ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که از این تعداد هفت نفر مثبت، یک نفر منفی و سه نفر دیگر نیز منتظر جواب هستند.

وی ادامه داد: با تلاش کادر درمانی و همچنین همراهی مردم روند کاهشی ابتلا و بستری های بخش کرونا تداوم داشته و هم اکنون این شهرستان به حالت زرد تغییر وضعیت یافته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۷ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

آتشی اضافه کرد: بخش کرونای بیمارستان امام (ره) سردشت در مجموع ظرفیت بستری ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا را در مواقع ضروری به صورت همزمان دارد.

وی با تاکید بر اینکه عادی انگاری در شرایط فعلی نیز می‌تواند خطرناک باشد، اضافه کرد: انتظار می‌رود این وضعیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت مردم همچنان تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

به گزارش ایرنا، اشنویه و پیرانشهر تنها شهرهای آذربایجان غربی هستند که هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارند.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha