همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- پنجمین دوره همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد روز چهارشنبه به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

دبیر این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش در راستای اهداف کلان دولت و نظر به تصریح اسناد بالادستی در زمینه توسعه دولت الکترونیک و ترویج رویکرد معماری سازمانی، با رویکرد کاربردی، پژوهشی و ترویجی، به‌ صورت مجازی آغاز شده است.
سعید عربان با بیان اینکه محور اصلی این همایش "مدیریت بحران به کمک معماری سازمانی" است افزود: در دنیای امروز و شرایط فعلی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، کسب‌وکارها و جوامع بشری با چالش‌ها، مخاطرات و اختلالات متعدد مواجه هستند از این رو معماران سازمانی باید با افراد ذینفع بیشتری همکاری کنند تا ضمن اطمینان از تداوم کسب‌وکار، مخاطرات را بهتر مدیریت نمایند.

وی ادامه داد: رویکرد جامع در معماری سازمانی مورد نیاز است که متناسب با شرایط جدید در دنیای ناپایدار، نامطمئن، پیچیده و مبهم، امکان بقا و موفقیت شرکت‌ها و سازمان‌ها در رسیدن به اهداف و ماموریت‌هایشان را فراهم آورد.

دبیر همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی گفت: این همایش، فرصت ارزشمندی برای تبادل دانش، تجربیات و اشتراک‌گذاری دستاوردهای سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، شرکت‌های فعال در حوزه معماری سازمانی، اساتید دانشگاه، متخصصان، کارشناسان و دانشجویان را فراهم می‌کند.
وی افزود: حدود ۷۰ مقاله داخلی و خارجی به این همایش رسیده که حدود ۲۵ درصد از مقالات برای ارائه شفاهی پذیرفته شده‌ است.
رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این همایش گفت: دولت هوشمند و تحول دیجیتال جایگاه ویژه‌ای در دولت سیزدهم دارد.
حمیدرضا پوررضا افزود: معماری سازمانی به عنوان پیش نیاز طرحهای دولت الکترونیک بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
پنجمین دوره همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی مدت ۲ روز به‌ میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد به‌ صورت مجازی ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha