۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84561659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت با مشارکت ۲۹۰ نفر از سالمندان و افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی، بینایی و شنوایی در استان اجرا می‌شود.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت به شمار می رود و به این موضوع باید توجه بیشتری داشت.

وی با اشاره به موضوع توانمندسازی معلولان اضافه کرد: توجه به موضوع معلولیت و افراد دارای معلولیت در تمامی برنامه های توسعه و کاهش فقر، مشارکت افراد دارای معلولیت در فعالیت های خانوادگی، اجتماعی، آموزشی، اوقات فراغت، کار و فرهنگی، قابل دسترس کردن محیط فیزیکی برای افراد دارای معلولیت، بالابردن میزان اثربخشی اقدامات درمانی و رضایتمندی افراد دارای معلولیت از پیامدهای توانمندسازی این افراد است.

این مسوول ادامه داد: توانمندسازی افراد دارای معلولیت از مهمترین برنامه های بهزیستی است و برداشته شدن موانع و ارایه تدابیر کارشناسانه، قابلیت‌های این قشر را بروز می‌دهد و زمینه حضور فعال آنها را در سطح جامعه فراهم می‌کند.

محمدی با بیان اینکه برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت است، افزود : آگاه سازی، مهمترین گام برای شناساندن توانایی های افراد دارای معلولیت است که در این زمینه رسانه‌های جمعی در برابر تمامی گروه‌های اجتماعی از آن جمله افراد دارای معلولیت رسالتی دارند که تامین کننده نیازهای اطلاعاتی و بازتاب دهنده نوع نگاه و وضعیت آنان باشد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها این توانایی را دارند که حس امیدواری و توانمندی یا امکان موفقیت را در افراد دارای معلولیت افزایش دهند و با بهره گیری درست از ظرفیت ها و محتوای رسانه‌های جمعی همچون سینما، رادیو، تلویزیون، مطبوعات و اینترنت می توان میان مردم، معلول با مردم، معلول با معلول، معلولین با مسوولین  ارتباط درستی برقرار کرده تا منجر به شناخت نیازها و حقوق افراد دارای معلولیت شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان  همچنین به برنامه تشکیل صندوق های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت  نیز اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر سه صندوق با عضویت افراد دارای معلولیت فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه بر پایه تشکیل گروه هایی متشکل از افراد دارای معلولیت است که اعضا باید بتوانند تسهیلات دریافتی را صرف یک فعالیت درآمدزا کنند تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha