آسیب‌پذیری مراکز درمانی استان سمنان در شرایط قطع برق شناسایی شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تاکید بر ضرورت پیش‌یینی‌های لازم گفت: شناسایی آسیب‎‌پذیری‌های ناشی از قطع برق در مراکز درمانی و برنامه‎ریزی برای رفع آن در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، ایرج کارخائی روز چهارشنبه در جلسه ارزیابی مولدهای برق اضطراری مراکز بهداشتی و درمانی استان سمنان در سالن اجتماعات شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان ابراز داشت: تداوم کارکرد مراکز درمانی و خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی منجر به کاهش نگرانی‌های مردم می‌شود و باید این مساله مورد توجه باشد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تاکید بر تامین برق مستمر و پایدار با توجه به حساسیت مراکز درمانی در امر خدمت‌رسانی، اظهار داشت: در تمام واحدهای بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود، ژنراتور برق اضطراری با ظرفیت مخازن مناسب تعبیه شده است.
وی افزود: یکی از فعالیت‌های قابل پیش بینی قبل از بروز حوادث و بحران در دستگاه‌ها برای استمرار خدمت‌رسانی، استقرار مولّدهای برق اضطراری در زیرساخت‌ها و دستگاه‌های حساس، مهم و قابل حفاظت در استان سمنان است.
وی اضافه کرد: برگزاری رزمایش‌های آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری، علاوه بر مشخص کردن تجهیزات دستگاه‌ها، آمادگی و پایداری آن‌ها را برای مواقع ضروری ارتقا خواهد بخشید.
کارخائی بیان کرد: صنعت برق یک صنعت زیرساختی و مادر صنایع دیگر است، به همین دلیل پایداری و استمرار خدمات آن باید حفظ شود.
وی ادامه داد: با توجه به امکان حملات و جنگ سایبری در صدر تهدیدات روز، باید نقاط ضعف شناسایی و رفع شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: تهدید سایبری اگر پیشگیری نشود و مکانیزم بازدارندگی و احیاء در آن ضعیف عمل کند، منجر به کاهش امنیت روانی جامعه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل با بهره‌گیری از اصل پیش‌بینی تهدیدات بمنظور بالا بردن ضریب آمادگی و حفاظت از دارایی‌ها، تمهیدات لازم را در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری‌ها بکار گرفته و تلاش می‌کند کشور را به سطحی از آمادگی برساند تا استمرار در خدمات‌رسانی دستگاه‌های ضروری و سهولت در مدیریت بحران رخ دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha