۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84564902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری صفر است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارتفاع برف در کوهرنگ صفر است، گفت: این در حالی است که در دوره مشابه میانگین بلندمدت در چنین تاریخی ۱۴ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده بود.

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گرمای شدن هوا و تغییر اقلیم سبب شده تا در فصل پاییز به ویژه در آذرماه ارتفاع برفی در استان و به ویژه ایستگاه کوهرنگ نداشته باشیم.

وی ادامه داد: میانگین دما در فصل پاییز در استان یک درجه و در ایستگاه کوهرنگ ۱.۳ درجه نسبت به میانگین بلندمدت گرمتر شده است.

چراغپور تصریح کرد: گرمایش هوا در استان در آذرماه از شدت بیشتری برخوردار شده به طوری که دما در ایستگاه کوهرنگ در این ماه سه درجه گرمتر شده که همین موضوع سبب شده اندک برفی که در ارتفاعات کوهرنگ وجود دارد نیز ذوب شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته ارتفاع برف تا اردیبهشت ماه در کوهرنگ ماندگار بود اما در سالهای اخیر ارتفاع برف در اسفندماه آب شده و از دسترس خارج می‌شود.

چراغپور با بیان اینکه نبود بارش برف منابع آب زیرزمینی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: نمونه آن در کم آب شدن چشمه کوهرنگ و سایر چشمه‌ها و منابع آب زیرمینی مشهود است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha