۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84564946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبیاری فضای سبز تهران با پساب ۲ برابر می‌شود

۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84564946
آبیاری فضای سبز تهران با پساب ۲ برابر می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه پساب مورد استفاده در پایتخت هفت میلیون متر مکعب بود، افزود: هفت میلیون متر مکعب دیگر به این میزان اضافه شده و پساب مورد استفاده در تهران به ۱۴ میلیون متر مکعب می‌رسد.

به گزارش ایرنا، علی محمد مختاری روز شنبه درباره طرح استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز شهر تهران گفت: براساس تفاهم نامه ای که با وزارت نیرو امضا شده، میزان استفاده از منابع آب های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در تهران تا سال ۱۴۱۰ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند، تا بتوانیم به صورت ۱۰۰ درصد برای آبیاری فضای سبز پایتخت از پساب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به مرور در حال خارج کردن چاه ها از چرخه آبیاری فضای سبز هستیم، افزود: برای آبیاری فضای سبز این کلانشهر از پساب استفاده می کنیم تا شاهد فرونشست زمین در جنوب شرق تهران (دشت ورامین) و به ویژه در مناطق ۱۸ و ۱۹ نباشیم.

به گزارش ایرنا، استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری به جای منابع آب های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران، راهکاری منطقی برای حفظ ذخایر ارزشمند آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

۲ هزار و ۲۸۹ بوستان شهری و جنگلی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت واقع شده که بوستان های جوانمردان، نهج البلاغه، پردیسان، چیتگر، شهدای خلیج فارس، یاس فاطمی، ملت، تلو، ارم، سرخه حصار و ولایت از جمله آنها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha