۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۹
کد خبر: 84564974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۴ هزار معلول استان اردبیل  از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

اردبیل_ایرنا_ مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲۴ هزار معلول در مناطق مختلف این استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردار هستند.

بهزاد ستاری  روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار معلول در سامانه بهزیستی استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد  ۲۴ هزار معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر برخوردارند.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکل اشتغال معلولان استان اظهار کرد:با هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاه‌های اجرایی استان تلاش بر این شده که  ۸۰۰ معلول و مددجو بکارگیری شوند که تاکنون حدود ۷۰ درصد از آن مخقق شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل  با بیان اینکه بهزیستی حق سهم بیمه کارفرما را به طور کامل پرداخت می‌کند،افزود: این مشوق قبلا پنج ساله بود، که در حال حاضر به  ۳۰ سال ارتقا یافته  و تا دوره بازنشستگی این سهم پرداخت می‌شود.

وی همچنین به طرح ملی جهش مسکن اشاره کرد و گفت: ۱۵ آذر آخرین مهلت ثبت نام برای بهره‌مندی طرح ملی جهش مسکن می‌باشد و لازم است که معلولان و مددجویان نیز از این فرصت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی مناسب سازی،کلیه دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی موظف هستند مناسب سازی محیط را برای تسهیل در تردد معلولان انجام دهند و اقداماتی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان در محیط شهری انجام یافته، اما نواقص و مشکلاتی هم وجود دارد که انتظار می‌رود این نواقص برطرف شود.

وی با بیان اینکه معلویت محدودیت نیست و در صورت فراهم شدن امکانات زمینه برای فعالیت‌های ورزشی معلولان فراهم می‌شود بیان کرد: معلولان اگرچه با مشکلات مختلف جسمی وحرکتی  روبه‌رو هستند، اما باید شرایطی فراهم شود که بتوانند به راحتی در جامعه حضور یابند و از امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی نیز  استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه واکسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی، همه افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی و بازتوانی هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند و از جمعیت معلولان نیز تاکنون گزارش فوت ناشی از کرونا نداشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ معلول در شهرستان خلخال شناسایی و به ثبت رسیده است،گفت: ۱۱۰ نابینا، ۱۴۰ نفر ناشنوا و یا کم‌شنوا، ۱۰۰ نفر بیمار مبتلا به اختلالات روحی و روانی و ۹۱۰ معلول جسمی و حرکتی تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال بوده و از مستمری ماهانه و همچنین انواع خدمات مراکز جامع توانبخشی و معلولیت‌های ذهنی  این شهرستان بهره می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha