توزیع اینترنتی کالاهای اساسی تا آخر هفته در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: طبق مصوبه روز شنبه ستاد تنظیم بازار استان، سیستم توزیع اینترنتی کالاهای اساسی باید تا آخر هفته جاری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر شنبه در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های استان مشمول طرح توزیع اینترنتی کالاهای اساسی می‌شوند.

او، این طرح را یک گام ارزشمند در راستای کنترل بازار و جلوگیری از گرانی کالاهای اساسی دانست و گفت: لازم است که سازمان جهاد کشاورزی استان یک اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب درباره این طرح انجام دهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم حمایت لازم را در راستای اجرای این طرح را عملی کند.

بنابر اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در سامانه‌ طراحی شده اینترنتی، پیش بینی شده است که صرفا با ثبت یک شماره تلفن و انتخاب مکان وارد سامانه می‌شوند؛ سامانه امکان دریافت کد ملی را دارد که به معنای محدودیت در عرضه نیست بلکه برای مدیریت در توزیع است. برای خرید هم محدودیتی نیست و بر اساس سرانه مصرف، ارزاق عمومی توزیع می شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به واگذاری مسئولیت توزیع کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی عنوان کرد: جهاد باید یک کار اساسی در این زمینه انجام دهد تا دیگر شاهد گرانی کالاها نباشیم.

او همچنین از ورود ۵۹۰ نفر از بسیجیان برای کمک به کنترل بازار و مهار قیمت‌ها خبر داد و گفت: حضور بسیج همواره نگرانی‌ها را برطرف کرده و این اقدام جدید آن‌ها نیز بسیار ارزشمند و لازم است جهاد کشاورزی و صمت همکاری لازم را برای آموزش و بازرسی این نیروها انجام بدهند.

بازوند در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار استان درباره تامین میوه شب عید نیز اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد که ۲۵۰ تن سیب و ۵۰۰ تن پرتقال توسط سازمان تعاون روستایی استان تأمین شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به دو شعار و برنامه اساسی دولت سیزدهم بیان کرد: کنترل قیمت بازار یکی از این برنامه‌هاست که ضرورت دارد همه مسئولان استان تمام توان خود را برای تحقق آن به کار بگیرند؛ گرچه قیمت‌ها به متغیرهای متعددی وابسته‌است اما اگر مردم نظارت جدی مسئولان بر بازار را احساس کنند بی‌شک رضایتمندی بیشتری خواهند داشت.

بازوند، تأمین واکسن مورد نیاز و مبارزه با ویروس کرونا را دیگر شعار و وعده دولت دانست و گفت: باید شهادت دهیم که در ۱۰۰ روز گذشته دولت توان بالایی را برای واکسیناسیون شهروندان بکار گرفته و در نتیجه همین تلاش‌ها، میزان فوتی‌های روزانه کرونا از ۷۰۰ به کمتر از ۸۰ نفر رسیده‌ که یک قدم بسیار بزرگ است آن‌هم با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که هم‌اکنون نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا برطرف شده‌است، عنوان کرد: البته این به‌معنای عادی انگاری کرونا و بی‌توجهی به دریافت واکسن نیست و لازم است تمام شهروندانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، نسبت‌به تزریق آن اقدام کنند زیرا در صورت شیوع سویه‌های جدید کرونا، به‌شدت متضرر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha