کرمانشاه از نظر نرخ تورم در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نرخ تورم استان در آبان ماه گذشته را ۴۶.۵ درصد اعلام کرد و گفت: کرمانشاه از این نظر در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفت که این رتبه، نسبت به مهر ماه سال جاری سه پله بهبود یافته و نسبت به آبان ماه سال قبل ۱۰ پله بهبود پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، «محسن دارابی» افزود: بر اساس آخرین گزارش ها از وزارت صمت،  کرمانشاه با ۹۱ درصد شفافیت، رتبه ۱۲ را در شفافیت کالا را نیز در این ماه به دست آورده است.

او با اشاره به نرخ تورم استان اظهار داشت: اتحادیه‌هایی که بیشترین سهم را در ایجاد تورم داشته اند و اعضای آنها کار نمی‌کنند، در کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی دعوت‌شده‌ و به آنها تذکرات لازم داده‌ شده است چون برای احقاق حقوق عامه از هیچ کاری فروگذار نخواهیم بود.

دارابی همچنین گفت: بر اساس قانون انتزاع، شرکت بازرگانی دولتی ایران که قبلاً در وزارت صمت بود به وزارت جهاد کشاورزی انتقال و در همین راستا دبیری کارگروه‌های پایش گندم، آرد و نان به جهاد کشاورزی سپرده شد.

۵۸۶ بسیجی برای نظارت و رصد بازارهای استان کرمانشاه به کارگیری می‌شوند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان بسیج کشور، گفت: در این استان ۵۸۶ نفر از نیروهای بسیج اصناف به‌عنوان بازرسان کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌ها و سازمان‌های صنفی؛   جهت نظارت، کنترل و رصد بازار در تمام شهرستان‌ها با گذراندن یک دوره آموزشی به کارگیری می‌شوند.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۰ استان کرمانشاه ٤٢.٩ درصد بود و با این نرخ استان در صدر جدول تورم کشور قرار داشت اما در مرداد ماه امسال این نرخ به ۴۹.۶ رسید.

نرخ تورم در کل کشور در بازه منتهی به مردادماه ۱۴۰۰؛  ۴۵.۲ بود و کرمانشاه پس از استان های ایلام، کردستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی در جایگاه ششم قرار گرفت و پنج پله بهبود یافت.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha