نرخ موالید در خراسان شمالی بیشتر از میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان ۱۵.۶ در هزار ثبت شده که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

علی زاهدی نیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ موالید در کشور ۱۴.۲ در هزار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شمار ولادت ها در خراسان شمالی در سال های اخیر روند کاهش داشته است اما نرخ موالید در این استان همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است تصریح کرد: در هشت ماه امسال ۹ هزار و ۴۴۶ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت ولادت چهار هزار و ۸۸۷ پسر و چهار هزار و ۵۵۹ دختر ثبت شده است که بر این اساس به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: امسال ۶ هزار و ۳۹۴ واقعه ولادت شهری و سه هزار و ۵۲ واقعه ولادت روستایی در استان ثبت شده است. 

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره سن مادران ثبت شده در واقعه ولادت ها گفت: بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده در استان با با ۲ هزار و ۵۶۵ واقعه مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله است.

زاهدی نیا درباره چندقلوزایی در استان گفت: امسال ۹ هزار و ۲۰۴ واقعه ولادت تک زایی و ۲۴۲ واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی ثبت شده است که ۱۱۶ واقعه دوقلوزایی، ۲ واقعه سه قلو زایی و یک واقعه چهارقلوزایی بوده است.

وی افزود: بیشترین آمار چند قلوزایی مربوط به شهرستان بجنورد با ۸۳ واقعه دو قلوزایی و ۲ واقعه سه قلوزایی است و شهرستانهای شیروان با ۱۴ واقعه دوقلوزایی و اسفراین  با ۱۱ واقعه دوقلوزایی و شهرستان گرمه با سه واقعه دو قلوزایی و یک واقعه چهار قلوزایی در  رده های بعدی قرار دارند.  

زاهدی نیا گفت: شهرستان بجنورد با ثبت پنج هزار و ۵۱۶ واقعه ولادت، بالاترین میزان ثبت ولادت استان و شهرستان جاجرم با ثبت ۱۸۳ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار داشت: جمعیت استان در پایان آبان ماه امسال ۹۹۲ هزار و ۸۳۶ نفر برآورد شده است که شامل ۴۹۸ هزار و ۸۱۹ نفر مرد و ۴۹۴ هزار و ۱۷ نفر زن است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha