خط انتقال گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری بیش از یک هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده، گفت: مجموع شبکه و خط انتقال گاز طبیعی در این استان به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسی

علیرضا شیخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود آغاز فصل سرما، روند برخوردار کردن مناطق مختلف از گاز طبیعی همچنان ادامه دارد و عملیات گازرسانی در نزدیک به ۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به خصوص در مناطق سخت گذر، دور افتاده و مرزی در حال اجراست.

وی با اعلام اینکه  ۹۹.۶ درصد خانوار شهری در آذربایجان‌غربی به گاز طبیعی کشور متصل هستند، افزود: همچنین نزدیک به ۷۹ درصد خانوار روستایی این استان نیز از گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با جهاد خواندن روند گازرسانی در این استان، گفت: هدف ما گازدار کردن تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

شیخی با بیان این که سیاست توسعه گازرسانی بر مبنای عدالت برای مناطق کم برخوردار، نتایج مثبت بسیاری داشته است، اظهار داشت: امروز مردم مناطق کم برخوردار آذربایجان غربی به رغم کوهستانی و صعب العبور بودن مسیرها و جاده‌ها شاهد تلاش‌ها در گازرسانی هستند که این امر امید را در میان آنها افزایش داده است.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha