سپاه ۲۵ طرح عمرانی را در مناطق محروم شهرستان مرزی سردشت اجرا کرد

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی برمردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار،سپاه امسال ۲۵ طرح عمرانی را در مناطق روستایی این شهرستان مرزی اجرا کرده است.

سرهنگ جبار فصاحت روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی از طرح های اجرایی سپاه این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح های عمرانی با هزینه ای بالغ بر۳۰ میلیارد ریال طی امسال در مناطق محروم این شهرستان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل احداث ۱۱ واحد مسکونی مددجویی، ۲ طرح تامین آب شرب روستایی و انتقال آب به مزارع کشاورزی به طول هزار متر، احداث ۲ جاده روستایی، احداث ۲ دهنه پل، احداث دیوار ساحلی و سیل کش و همچنین مرمت و بازسازی ۶ باب خانه محروم و خانه عالم است .

سرهنگ فصاحت گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و سپاه شهدای آذربایجان غربی تامین شده است که با اتمام آنها ۳۰۰ خانوار روستایی مناطق کم برخوردار این شهرستان از مزایای آن بهره مند شدند.

وی افزود: بیش از ۳۰ طرح دیگر عمرانی نیز در دست اجراست که تلاش می شود تا پایان امسال به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اردوی یک روزه بازدید خبرنگاران از طرح های اجرایی و در دست اقدام محرومیت زدایی و اشتغالزایی سپاه این شهرستان ادامه داد: این بازدید به منظور آشنایی و شناخت از سختی اجرای طرح ها در مناطق کم برخوردار مرزی و ارتباط دوسویه مرزنشینان و گروه های جهادی و درک و شناخت بهتر از مشکلات و مسایل این مناطق و انعکاس آنها انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، خبرنگاران و فعالان رسانه ای این شهرستان در اردوی یک روزه از طرح های اجرایی و در دست اقدام سپاه در روستاهای مرزی "سیونه" ، "گویزیله" و "گومان" از توابع بخش وزینه سردشت بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت که از شهرستان های محروم آذربایجان غربی است با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب استان و در جوار مرزهای عراق واقع شده و دارای سه بخش ربط ، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا و چهار شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha