۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 84566941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران، آب را در رودخانه "خلیفان" مهاباد جاری کرد

مهاباد- ایرنا- بارش های اخیر در جنوب آذربایجان غربی باعث جاری شدن آب در بستر رودخانه خلیفان در شهرستان مهاباد شده و موجبات خوشحالی فراوان کشاورزان و روستاییان این منطقه را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های اخیر نزولات جوی در جنوب آذربایجان غربی در چند روز گذشته جان تازه ای به رودخانه فصلی "خلیفان" داده و موجب جاری شدن آب در بستر خشک این رودخانه در چنین فصلی از سال  شد و مردم را برای مشاهده آب به حاشیه رودخانه کشاند.

جاری شدن آب در این فصل از سال همچنین طراوت و شادابی خاصی را پس از مدت ها خشک بودن این رودخانه به محیط زیست این منطقه هدیه داده و کشاورزان را به داشتن سالی پرآب و پرمحصول امیدوار کرد. 

در سال های گذشته این رودخانه اغلب در فصل بهار شاهد جاری شدن آب بوده و پرآب شدن آن در این فصل از سال زیبایی آن را چند برابر کرده و موجب خوشحالی مردم این شهر شده است.

رودخانه فصلی بخش خلیفان که از ارتفاعات "زمزیران" مهاباد سرچشمه می‌گیرد، پس از عبور از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

این رودخانه که از کنار شهر خلیفان نیز می گذرد بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی پایین دست خود را آبیاری می کند و نقش موثری در توسعه کشاورزی و باغداری منطقه دارد.

کاهش بارندگی ها در سال گذشته و پاییز امسال موجب کاهش سطح آب در دریاچه سد مهاباد و سدهای دیگر منطقه از جمله شهید کاظمی بوکان شده و نگرانی هایی را در بین مسوولان بوجود آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha