مشکل زمین برای اجرای مسکن دولتی در خراسان شمالی وجود ندارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۰۰ هکتار زمین در شهرهای استان برای اجرای طرح نهضت تولید مسکن شناسایی و تامین شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

قاسم قاسمی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: البته راه و شهرسازی استان در دو سه شهر برای اجرای طرح نهضت تولید مسکن زمین ندارد که در این زمینه با الحاق زمینه به محدوده شهر و یا خرید زمین، مشکل حل می شود.

وی با بیان اینکه زمین هایی در بافت فرسوده شهرها هست که به طرح جهش تولید مسکن اختصاص می یابد افزود: در صورت بالا بودن شمار متقاضیان مسکن دولتی، زمین مورد نیاز تامین می شود و الحاق زمین در اولویت قرار می گیرد.

وی گفت: هماهنگی های لازم با سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده تا نظارت ها بر نحوه اجرای پروژه ها انجام شود، نظارت در اجرای مسکن مهر مطلوب نبود و واحدهای مسکونی به لحاظ کیفیت نواقص داشت اما تلاش داریم تا واحدهای مسکونی در طرح نهضت تولید مسکن با کیفیت مناسب اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی تکلیف دارند تا زمین های مازاد را در اختیار طرح نهضت مسکن قرار دهند افزود: شناسایی زمین های مازاد دستگاه های اجرایی در حال اجرا است و البته انتظار داریم ادارات به صورت خوداظهاری زمین های مازاد را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه قانون اعلام کرده است ادارات زمین های مازاد را در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار دهند اظهار داشت: در این زمینه برخی از دستگاه های اجرایی زمین مازاد را معرفی کرده اند اما برخی هنوز معرفی نکرده اند، اما به نظر می رسد زمین در اختیار دستگاه های اجرایی وسعت قابل ملاحظه ای نیست.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی در سال اول باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود اما تلاش داریم این رقم به ۲۰ هزار واحد افزایش یابد و قرار است در چهار سال ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مسکن ساخته شود. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر ثبت نام کرده اند و مهلت تا پایان آذرماه جاری وجود دارد گفت: متقاضیان تا پایان ماه جاری فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس saman.mrud.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی، شهروندان این استان در افق سال ۱۴۰۴، ۳۰ هزار واحد مسکونی کم دارند.  

قاسمی در بخش دیگر سخنان دیگر درباره انتقادها از ایراد و نواقص در مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی گفت: این مجموعه اکنون در اختیار شهرداری است و پیش از این صورت جلسه شده و تحویل شده است، شهرداری تکلیف دارد به شهروندان خدمات رسانی داشته باشد.

وی افزود: البته با توجه به مشکل اقتصادی در شهرداری بجنورد و پایین بودن درآمدهای این نهاد، راه و شهرسازی استان قول داده است تا برای کمک به شهرداری مرکز استان، ۱۰ درصد از وسعت زمین های ساخت و ساز شده در گلستان شهر به شهرداری واگذار کند. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha