آماده باش یگانهای امداد جاده‌ای تربت حیدریه در طرح زمستانی

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه با بیان این که طرح امداد زمستانی از روز دوشنبه هفته جاری آغاز و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت گفت: تمامی یگان‌های امدادی جاده‌ای این شهرستان در آماده باش کامل به سر می برند.

علی‌اصغر کرباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح امداد زمستانی این خطه با کمک ۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۰ گشت و با کمک ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، برف‌روب و شن‌پاش به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس سه اکیپ در سه نقطه حساس جاده‌ای شامل پایگاه اصلی راهدارخانه رباط سنگ که گردنه خماری را تحت پوشش دارد، راهدارخانه گردنه سبز و اکیپ مستقر در منطقه گرماب و گردنه‌های آن منطقه کار امداد را انجام می دهند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت:اورژانس، شرکت برق، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و نظامی از دیگر دستگاه‌های همکار در طرح زمستانی امداد جاده‌ای هستند.
کرباسی  از راهداران به عنوان فرشتگان جاده‌ها یاد کرد و افزود:بهترین لذت کاری مسوولان آن زمانی محقق می‌شود که پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر نه 
اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد و مسوولان ذیربط درگیر شوند ضمن آن که زمینه آلام روحی مردم فراهم آمده، کار و تلاش ما نیز مضاعف خواهد شد.
وی ادامه داد: تربت‌حیدریه در کریدور شمال و جنوب قرار دارد و ۱۱ استان به صورت مستقیم و تمام استان‌های کشور به صورت غیرمستقیم با این شهرستان سر و کار دارند و غالب ترددهای کشوری به سمت مشهد اعم از باری و تردد ۱۰ میلیون زایر و مسافر در طول سال از مسیر تربت‌حیدریه انجام می‌شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: پیشگیری از حوادث احتمالی، روان‌سازی جاده‌ها، تامین امنیت و ارایه خدمات به مسافران و زایران از جمله وظایف ماست که تمام این اقدامات در فصل سرما باید به صورت ویژه دنبال شود تا دغدغه فکری به وجود نیاید.
رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه نیز گفت: این نهاد خدمات اجتماعی دارای سه پایگاه جاده‌ای ثابت در مناطق گرماب، کامه و زاوه است.
سعید فکوری افزود: هر پایگاه جاده‌ای بر اساس تیپ چهار یا پنج نفره شامل نجاتگر، پرستار، یک دستگاه خودروی ست و یک دستگاه آمبولانس هستند و علاوه بر این نیروهای دیگر نیز در حالت آماده باش هستند.  
وی ادامه داد: خدمات ما اکنون در قالب ۱۹ پایگاه در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ارایه می‌شود.
رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه نیز گفت: یک پایگاه ما مجهز به اتوبوس آمبولانس است که به طور متوسط و به صورت شبانه روزی ۲ تا سه نفر در هر پایگاه فعال هستند.
سرهنگ حسین محمدی جانشین پلیس راه تربت‌حیدریه نیز گفت: در این طرح ۶۰۰ واحد عملیاتی با کمک افزون بر هزار و ۲۰۰ نیروی پلیس راهوار به صورت شبانه روی شرکت دارند.
طول راه‌های شهرستان تربت‌حیدریه ۷۶۴ کیلومتر است که از این میزان، ۲۷۵ کیلومتر راه‌های شهری، ۸۹ کیلومتر آن بزرگراه و ۴۰۰ کیلومتر آن راه‌ روستایی است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha