فعالیت کتابخانه‌های سیار و پستی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغازشد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت ۱۲ کتابخانه سیار و پستی همزمان با بازگشایی مدارس، پس از حدود ۲۰ ماه در استان آغاز شد.

زهرا آبسوران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد، هشت کتابخانه سیار روستایی و شهری در شهرهای ارومیه، اشنویه و تکاب و چهار کتابخانه‌ پستی در ارومیه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر را شامل می شود.

وی اضافه کرد: این کتابخانه ها از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان و برای حفظ سلامتی مخاطبان کودک و نوجوان بسته شده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: همه شیوه نامه های بهداشتی در این کتابخانه ها رعایت می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی از تداوم طرح "جعبه کمک‌های اولیه شادی" توسط کتابخانه سیارشهری ارومیه خبر داد و گفت: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری و در راستای برنامه‌های پیش‌بینی شده ستاد کانون استان طرح‌ریزی شده است.

آبسوران افزود: ایجاد شادی و نشاط و رعایت عدالت فرهنگی در انتقال و ارائه خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها و روستاها از اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: امانت‌کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش‌فیلم، کاردستی و بازی و سرگرمی از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری در مناطق تحت پوشش کانون استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha