بیش از چهار هزار هکتار از اراضی زراعی مهاباد زیرپوشش بیمه قرار گرفت

مهاباد- ایرنا- کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

آوات نورانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه هزار و ۹۲۷ هکتار مزرعه گندم دیم و ۶۳ هکتار مزرعه گندم آبی، ۴۱۰ هکتار جوی آبی و دیم در شهرستان بیمه شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع اراضی زیرکشت گندم دیم شهرستان بیش از ۹۹ درصد و همچنین ۳۹۹ هکتار جو دیم هم در قالب طرح جهش تولید زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب طرح بیمه کشاورزی "جهش تولید" به صورت یارانه ای و با تخفیف بیمه خواهد شد و از کشاورزان درخواست داریم از فرصت نهایت استفاده را بکنند.

نورانی با بیان اینکه کشاورزان و بهره برداران برای بیمه محصولات خود تا پایان آذرماه جاری فرصت دارند، گفت:  کشاورزان با مراجعه به یکی از کارگزاری های بیمه کشاورزی جهت بیمه محصولات و جبران خسارت های ناشی از تغییرات اقلیمی جلوگیری کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha