شهرداری ارومیه در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد

ارومیه- ایرنا- رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری، درحوزه حمل و نقل و ترافیک ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد که رقمی قابل توجه به شمار می رود.

نقی کریمی روز دوشنبه در جلسه هفتگی کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: بدهی های سازمان ها و معاونت ها باید مدیریت شود و نمی توانیم بگوییم به ما مربوط نیست زیرا ما به عنوان شورا این شرایط را قبول کرده و پای به شورا گذاشته ایم.

وی اضافه کرد: باید بازه زمانی بازپرداخت بدهی ها مشخص و شفاف شود و طولانی مدت شدن روند تسویه بدهی های پروژه های عمرانی غیرقابل قبول است.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه اگر بودجه بر اساس شاخص ها تدوین نشود به مشکلات عدیده برخورد می کنیم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید پیگر تخصیص بودجه شهرداری از بابت جرائم رانندگی باشند.

کریمی با اشاره به فروش املاک شهرداری گفت: ۴۵ درصد هزینه های جاری مدیریت شهری از محل فروش املاک به دست می آید و این مشکل را باید یک جایی حل و با مردم هم شفاف حرف بزنیم.

به گفته وی تنها ۵۰ درصد بودجه شهرداری تحقق می یابد و نباید این رویه ادامه داشته باشد و شاخص های تعدیل بهترین الگو برای تدوین بودجه است.

وی تأکید کرد: بودجه شهرداری از نظر توان اجرایی با توجه به سقف ثابت، صفر است و حتی منفی است و از این رو اگر بودجه منفی است به مردم گفته و بودجه عملیاتی واقعی تنظیم کنیم و به همه اطلاع رسانی شود تا نظرات همه را اخذ کنیم.

به گزارش ایرنا، ارومیه از شهرهای پرجمعیت کشور بوده و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha