۱۰ درصد از آموزش‌های مهارتی خراسان شمالی در روستاها ارائه می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان ارائه می شود که ۱۰ درصد از آن در مناطق روستایی است. 

جوادرضا پویافرد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش های فنی و مهارتی در روستاها امری هزینه بر است، تامین تجهیزات و مربی برای ارائه آموزش های مهارتی در این مناطق هزینه بالایی در مقایسه با شهرها دارد.

وی با بیان اینکه البته برخی از روستاییان از آموزش های ارائه شده در مناطق شهری بهره مند می شوند افزود: در هشت ماهه امسال ۹۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارت در مناطق روستایی استان  ارائه شده است. 

وی با بیان اینکه تعهد امسال آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها، برگزاری حدود ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در این مناطق است گفت: این اداره کل در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر ساعت آموزش در مناطق روستایی استان اراِئه داده است.

پویافرد با بیان اینکه روستاییان در ۲۰۰ رشته مهارتی، زیر پوشش خدمات این اداره کل قرار گرفته اند اظهار داشت: برای برگزاری دوره های مهارتی در روستاها بعضا کارگاه سیار در این مناطق برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها متناسب با نیاز این مناطق به اشتغال زایی ارائه می شود و تلاش داریم تا با توسعه این آموزش ها، بیکاری در این مناطق کاهش یابد. 

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ارائه آموزش مهارتی در روستاها کمک می کند تا درآمد این قشر افزایش یافته و سبب رونق اقتصادی در این مناطق شود. 

اکنون هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ۶ شهرستان استان شامل بجنورد، مانه و سملقان،جاجرم، اسفراین، شیروان و فاروج در حال بهره برداری است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha