۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84568339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکتفا به نتایج کسب شده؛ دامی خطرناک برای ملوان در ادامه فصل

رشت - ایرنا - ملوان بندرانزلی رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول را با قدرت آغاز کرده که یکی از دلایل مهم آن ، خطوط منسجم این تیم است اما برای پیشرفت نباید به نتایج کسب شده راضی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با سپری شدن هشت هفته از رقابتهای فصل جاری مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور ، دور رفت این رقابتها به نیمه راه رسید که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تاکنون با ارایه بازیهای زیبا و هدفمند در صدر جدول قرار دارد.

ملوانان که با کادرفنی بومی خود و با جذب چند بازیکن جدید گام به فصل جاری رقابتها گذاشتند، تاکنون بازیهای قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته و بارقه امیدی را در دل هواداران خود روشن کردند تا این تیم با ادامه همین روند، سرانجام به لیگ برتر صعود کنند.

با توجه به گذشت هشت هفته از رقابتهای لیگ دسته اول کشور، ملوان هنوز شکستی را تجربه نکرده و این تیم تنها تیم بدون شکست رقابتهای لیگ دسته یک بشمار می‌رود که این امر نشان از خط دفاعی قدرتمند این تیم است.

از سوی دیگر ملوانان تاکنون پنج پیروزی و سه شکست کسب کرده و در این بازیها  فقط یک گل دریافت کردند تا از این بابت نیز، برترین خط دفاعی لیگ را تا پایان هفته هشتم به خود اختصاص دهند که این امر نشان می‌دهد که تیم ملوان مقابل حریفانش خوب دفاع می‌کند.

اما یکی از نکات مهم گل نخوردن، حمله است و تیم ملوان نیز این اصل را در بازیهای خود رعایت می‌کند و سعی دارد تا دفاع را از زمین حریف شروع کند و پرس را از خط دفاعی تیمهای مقابل آغاز کند که این تاکتیک، نیارمند داشتن خطوط منسجم و قدرتمند است.

با این وجود هم اینک و طی هشت بازی برگزار شده، تمامی خطوط تیم ملوان قدرتمند ظاهر شده و با حمله و دفاع همه جانبه مقابل حریفانش ، توانسته صدر جدول را در اختیار بگیرد اما صدرنشینی کنونی تضمینی برای صعود به لیگ برتر نیست و به طور حتم ملوان برای صعود کار سختی را در پیش خواهد داشت چون باید این روند خود را حفظ کند.

شهرداری بندرآستارا یکی از نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول کشور، فصل گذشته در پایان دور رفت عنوان نخست را کسب کرد اما این تیم در دور برگشت دچار بحران‌های شدیدی شد که در نهایت در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفت.

به همین دلیل تیم فوتبال ملوان نباید فریب صدرنشینی کنونی خود را بخورد و باید همه بازیها برای این تیم حکم یک فینال را داشته باشد تا با کسب نتایج مطلوب ، به رقابتهای لیگ برتر صعود کند.

تجربه ملوان یاری‌رسان این تیم 

  یکی از کارشناسان باسابقه فوتبال گیلان و کشور در خصوص وضعیت تیم ملوان در لیگ دسته اول کشور اظهار داشت: ملوان باشگاهی باتجربه است و به طور حتم مسئولان فعلی از تجارب گذشته این باشگاه به خوبی بهره خواهند برد.

مجید جهانپور افزود: به طور حتم ملوان باتجربه‌تر عمل میکند و مشکلی که فصل قبل برای شهرداری آستارا به وجود آمد و این تیم با کسب مقام نخست دور رفت، در دور برگشت تا آستانه سقوط پیش رفت را در ملوان مشاهده نخواهیم کرد.

وی گفت: با حضور پژمان نوری به عنوان مدیرعامل، مازیار زارع به عنوان سرمربی و دیگر ارکان و اعضای این باشگاه که همگی از بازیکنان سابق ملوان بودند و همچنین با حمایت‌های خوب آقای دنیامالی، این تیم روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی که سالها به عنوان سرمربی در تیمهای گیلانی فعالیت داشت، ادامه داد: البته امکان دارد که این روند دچار نزول موقتی شود اما در مجموع روند ملوان را خوب می‌بینم که البته این روند خوب باید حفظ شود.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: البته در گیلان همواره تیمهای ما با مشکلات منابع مالی و زیرساخت‌ها مواجه هستند وگرنه در سایر موارد به خصوص در بخش فنی، مشکلی ندارند و اگر این مسایل را پشت سر بگذارند، تیمهای ما موفق ظاهر می‌شوند.

ملوان به نتایج کسب شده راضی نباشد

ملوان از نتایج راضی نباشد

جهانپور به نتایج کسب شده ملوان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک ملوانان در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند اما نباید از نتایج خود راضی باشند تا همچنان روند رو به رشد آنان ادامه یابد و به طور مداوم نیز وضعیت تیم مورد آنالیز قرار گیرد.

کمک مربی اسبق تیم ملی فوتبال و فوتسال خاطرنشان کرد: همچنین روند رو به رشد و بهتر شدن باید انتهای لیگ حفظ شود و به احتمال زیاد در حین برگزاری مسابقات، شاید با افتی نیز مواجه شد اما این افت مقطعی است و باید مجموعه ملوان تلاش کند تا همچنان با قدرت در مسابقات حضور یابد.

این کارشناس و مربی باسابقه فوتبال گیلان اظهار کرد: آنالیز تیم نیز بسیار مهم است و باید نقاط ضعف و قوت مشخص شود و در روند مسابقات با تمریناتی که انجام می‌دهند، نقاط ضعف کاسته و نقاط قوت افزایش یابد و اگر در پستی با کمبود بازیکن مواجه است، در نیم فصل بازیکن یا بازیکنان مورد نظر را جذب کنند تا کمبودی در این بخش احساس نشود.

وی تصریح کرد: نتایج کسب شده از سوی ملوان از لحاظ روحی روانی مناسب و خوب است اما آن چیزی که مهم است، تیم باید در ابعاد مختلف تقویت شود و گرچه در بخش دفاع خوب ظاهر شده و در هشت بازی فقط یک گل دریافت کردند اما کادرفنی باید به سمتی برود که تعداد موقعیت‌هایی که تیمهای حریف می‌دهند را کاهش دهند .

وی اظهار کرد: از سوی دیگر کادرفنی ملوان باید با انجام تمرینات منظم و مستمر، به خصوص در بخش هجومی، موقعیت‌های گلزنی را افزایش دهد تا این تیم در دیدارهای خود بیشتر صاحب موقعیت شده که این امر باعث می‌شود تا گلهای زده این تیم افزایش یابد.  

وی ، حمایت از تیمها را لازم و موثر دانست و گفت: تیمهای پرطرفداری همچون ملوان نشان دادند که اگر یک سازمان مطرح داشته و مورد حمایت قرار گیرند و به قول معروف تیم بیرونی قدرتمندی داشته باشند، نتایج مطلوبی خواهند گرفت.

جهانپور افزود: همچنین متولیان ورزش و مسئولان استانی نیز می‌توانند نقش پررنگی را در موفقیت و یا عدم موفقیت تیمها داشته باشند چون با حمایت‌های لازم و به موقع ، تیمهای ما می‌توانند روند رو به رشدی را طی کنند و به همین دلیل نباید این تیمها را رها کرد.

بها دادن بیشتر به لیگهای استانی

وی همچنین به انجام لیگ‌های استانی و بها دادن به آن اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه گیلان از لحاظ سرمایه‌گذار مالی در بخش ورزش با ضعف مواجه است و تیمهای ما نیز در این زمینه مشکلات زیادی دارند، باید به لیگهای استانی بهای بیشتری بدهیم.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: مسابقات استانی و بهادادن به آن باعث می‌شود تا حدی خلاء کمبود بازیکن برطرف و به همین دلیل باید این بستر را نگهداری و نظارت بیشتری روی آن شود تا شاهد بازدهی بیشتری باشیم.

جهانپور خاطرنشان کرد: به هرحال با تقویت لیگ‌های استانی، استعدادهایی شناسایی می‌شوند که در نهایت به تیمهای گیلانی حاضر در لیگ‌های کشور تزریق می‌شوند و محصولات حاصل از برگزاری این مسابقات، در نهایت در اختیار فوتبال گیلان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: به هرحال اگر ملوان به شرایط کنونی قانع نباشد و برای بهتر شدن تلاش کند، به طور حتم در پایان لیگ نتیجه آن را خواهد دید که البته این موارد شامل سایر تیمهای گیلانی می‌شود و آنان نیز باید به وضع موجود قانع نباشند و بیشتر تمرین کنند.

با توجه به شرایط کنونی ملوان ، برای ادامه روند رو به رشد این تیم ،مدیران این باشگاه باید همچنان برای رفع موانع و مشکلات تلاش کرده و از تجربیات گذشته بهره ببرند و از سوی دیگر، کادرفنی این تیم از نتایج کسب شده راضی نباشند.

از سوی دیگر کادرفنی ملوان باید نقاط ضعف و قوت این تیم را شناسایی کند تا در ادامه لیگ نقاط ضعف ترمیم و نقاط قوت آن افزایش یابد تا همچنان روند رو به رشد این تیم  پرطرفدار و قدیمی گیلان در لیگ دسته یک ادامه یافته و ملوانان در نهایت بتوانند جواز حضور در رقابتهای لیگ برتر را کسب کنند.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور (جام آزادگان) ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha