به گزارش ایرنا، "مهدی باب الحوائجی" روز سه شنبه در شورای اطلاع رسانی استان همدان، افزود: در صورت پی بردن به ضریب نفوذ و عمق هر رسانه در هر نقطه ای از استان می توان برای معضلات و مشکلات آن منطقه علاوه بر استفاده از توان سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت رسانه نیز بهره گرفت.
وی بیان کرد: هنگام تهیه اطلس نشریه استان علاوه بر رسانه های دارای مجوز باید ضریب نفوذ رسانه های فاقد مجوز و غیر رسمی، و حرکت و خط مشی آنها را نیز ارزیابی کرد تا جایگاه نظارتی و حاکمیتی مسئولان در برخورد با رسانه های غیر رسمی نیز مشخص شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در توضیح دستورالعمل اجرایی بند (چ) ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور هم گفت: طبق این ماده همه دستگاههای اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد از اعتبارات هزینهای خود را طی قرارداد مشخص با صدا و سیما صرف تولید برنامه با هدف فرهنگسازی و آگاهی بخشی و اطلاعرسانی کنند.
باب الحوائجی با بیان اینکه این اعتبار برای انجام کارهای روزمره صدا و سیما نیست ادامه داد: صدا و سیما باید بر اساس اولویت ها و نیازهای هر دستگاهی برنامه بر اساس تقویم و زمان بندی مشخص تهیه، تولید و پخش کند.
وی مثال زد: برای نمونه برای آسیب های اجتماعی از جمله طلاق که یکی از دغدغه های اصلی در استان به شمار می رود می توان برنامه هایی تهیه و پخش کرد تا بتوان آمارها را نزولی و کاهشی کرد یعنی هزینه کرد اعتبارات در این سرفصل باید هدفمند و نتیجه بخش باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان افزود: پس از رد و بدل شدن توافقنامه بین دستگاه اجرایی و صدا و سیما باید بر اساس یک نظام نامه مشخص بدانیم چه برنامه اقناعی صدا و سیما باید در راستای اهداف و سیاست های دولت و رفع نیازهای استان تولید کند.
باب الحوائجی اضافه کرد: بنابراین صدا و سیما باید برنامه هایی بر اساس نیازهای دستگاه در بخش های مختلف آموزشی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی تولید کند تا مخاطبان این رسانه با دیدن این برنامه ها به سمت و سوی اهداف ما برود.
وی اظهار داشت: هر چند نتیجه تولید برنامه های فرهنگی در بلند مدت آشکار می شود با این وجود باید اعتبارات پیش بینی شده در بنده «چ» ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور هدفمند هزینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: برنامه های تهیه شده از سوی صدا و سیما برای دستنگاه هایی اجرایی باید منتج به برند سازی از همدان شود یعنی هر برنامه و جشنواره ای نتیجه اش معرفی همدان در سطح ملی و بین المللی باشد.
باب الحواجی با تاکید بر اینکه برند سازی از استان در برنامه پیش روی همه دستگاه ها باشد گفت: همدان را با همه زیبایی ها و ظرفیت های موجود باید معرفی کرد.
نظر شما