۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۴۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۸۶ هزار و ۶۴۲ بیمار رسید.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در اوج موج پنجم کرونا روزانه بیش از یک هزار بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می‌کردند اما این تعداد در هفته‌های اخیر به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع بیماران مشکوک به ویروس کرونا بیماری حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر آنها مثبت قطعی اعلام می‌شود که این آمار کاهش چشمگیری نسبت به روزهای اوج موج پنجم در استان دارد.

شیرانی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوتی ناشی از کرونا در استان شناسایی نشده است، تصریح کرد: فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۷۳۹ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهش‌های جدید ویروس کرونا نگرانی در خصوص افزایش شیوع کرونا با وجود واکسیناسیون را افزایش می‌دهد، افزود: اگر چه ۸۶ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۷۲ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده اما هنوز ایمنی لازم در برابر این ویروس ایجاد نشده و می‌طلبد مردم استان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شیرانی خاطر نشان کرد: بنا بر خوداظهاری بیماران بیش از ۷۰ درصد عامل شیوع کرونا در استان دورهمی‌های خانوادگی است از همین رو تا زمانی که ایمنی کامل در برابر کرونا ایجاد نشده باید از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کیار و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha