دید افقی در گردنه‌های مهاباد به حدود ۳۰ متر کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در گردنه‌های این شهرستان را به ۳۰ متر کاهش داده و رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرده است.

محسن خادمی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌های "زمزیران" و "جواله رشان" واقع در مسیر مهاباد به سمت سردشت به کمتر از ۳۰ متر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: مه غلیظ دید افقی را در مسیر مهاباد- بوکان به فاصله ۲۵ کیلومتر به کمتر از ۳۰ متر و همچنین محور مهاباد به ارومیه در حد فاصله سد حسنلو نیز به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: رانندگان هنگام تردد در محورهای این شهرستان باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورهای مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

خادمی از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، با احتیاط و رعایت فاصله طولی رانندگی کرده و قبل از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی گفت: طبق اعلام اداره هواشناسی با شمالی شدن جریان های جوی و ریزش هوا سرد در این منطقه پیش بینی می شود دمای هوا کاهش پیدا کند از اینرو لازم است رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: همچنین طبق گزارش هواشناسی از اواخر امروز سامانه بارشی به منطقه ورود کرده و لازم است مسافران نسبت به تجهیز زنجیرچرخ، وسایل گرم و جیره اقدام کنند.

خادمی بیان کرد: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و سه راهداری سیار در این شهرستان نیز فعال است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha