مه صبحگاهی تردد در جاده‌های همدان را کُند کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه مه صبحگاهی تردد در بیشتر جاده‌های این استان را کُند کرده است گفت: صبح امروز(چهارشنبه) حاکم شدن مه غلیظ، میزان دید افقی در برخی از محورهای استان را به طرز محسوسی کاهش داده است.

«صفر صادقی راد» روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، بارش پراکنده باران و ریزش برف در ارتفاعات در ۲۴ ساعت آینده شمال استان همدان را فرا می گیرد که با توجه به کاهش دید افقی در گردنه های استان، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورهای ارتباطی این استان حرکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای ارتباطی به ‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی با اشاره به اینکه محور گنجنامه- تویسرکان تنها محور مسدود استان همدان است، گفت: رانندگان باید در این روزها، قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این استان از وضعیت آنها با خبر شوند.

صادقی راد با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی در این استان از ابتدای آذرماه افزود: امسال با توجه به ریزش برف زودهنگام این طرح با مشارکت نیروهای راهداری و انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شد.

وی به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نیرو با بکارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری آماده برفروبی و بازگشایی جاده های استان در زمان ریزش برف هستند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری به همراه داشته باشند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha