۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84569590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱۸ حکم جایگزین حبس در ماکو صادر شد

۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
کد خبر: 84569590
۴۱۸ حکم جایگزین حبس در ماکو صادر شد

ارومیه – ایرنا- رییس دادگستری ماکو گفت: امسال ۴۱۸ حکم جایگزین حبس با هدف بازنگری در قوانین و کاهش استفاده از مجازات زندان در محاکم قضایی این شهرستان صادر شده است.

مجید نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت جزای نقدی با اولویت رفع مشکلات بیماری دامن گیر کرونا از مهمترین احکام جایگزین حبس صادرشده طی سال جاری در ماکو بوده است.

رییس دادگستری ماکو ادامه داد: تهیه اقلام دارویی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده، خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی، تهیه وسایل پزشکی مورد نیاز برای کودکان سرطانی و ارائه خدمات عمومی رایگان در شهرداری، سرای سالمندان و کمک به مراکز خیریه از مهمترین احکام صادر شده به جای حبس در شهرستان ماکو به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، طبق ماده ۶۵ قانون مجازات اسلامی در مواردی نظیر جرایم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آن ها سه ماه حبس یا کمتر است و  جرایم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها بین نود و یک روز تا ۶ ماه حبس می باشد به شرطی که مرتکب دارای سابقه محکومیت کیفری عمدی به شرح زیر نباشد و از اجرای آن نیز پنج سال نگذشته باشد، دادگاه مکلف است به جای حبس به مجازات های جایگزین حکم دهد.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha