واشنگتن مقصر است؛ کاهش تنش کاخ سفید و کرملین، شاید وقتی دیگر

تهران – ایرنا – یک مشاور سابق پنتاگون درباره دیدار مجازی پوتین – بایدن گفت  به این علت که واشنگتن ناتوان در ایجاد مصالحه است، این دیدار نمی تواند موجب کاهش تنش میان کاخ سفید و کرملین شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای رسانه روسی «اسپوتنیک» با انتشار این خبر نوشت: «داگلاس مک گریگور» (Douglas Macgregor) مشاور سابق پنتاگون درباره نشست مجازی بین روسای جمهوری آمریکا و روسیه گفت، به این علت که دولت بایدن ناتوان در بدست آوردن یک مصاحله است، بعید به نظر می رسد که تنش ها بین دو کشور کاهش یابد.

بنابراین گزارش این مشاور سابق پنتاگون دراین باره افزود: حقیقت این است که واشنگتن تنها یک نفع در بحران کنونی (اوکراین) دارد و آن ممانعت از راه افتادن یک جنگ بدون ضرورت بین اوکراین و روسیه است، اما بایدن و همقطارانش، تعمدا این نفع را نادیده می گیرند به این علت که (آنها) را مواجه با مصالحه و سازش می کند، بایدن بعنوان یک فرد چپ اخلاق گرا ناتوان در بدست آوردن هرگونه مصالحه بوده و مشکل در همین جا است.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که دیدار مجازی روز گذشته (سه شنبه) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شامل طیفی از موضوعات بود اما موضوع اصلی مورد گفت وگو اوکراین بود.

 مشاور امنیت ملی دولت بایدن افزود بایدن با پوتین به صورت مستقیم و صریح گفت و گو و بر حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

سالیوان اظهار داشت که بایدن به  صراحت اعلام کرد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدانش با اقدامات قوی اقتصادی پاسخ خواهند داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: آمریکا فراتر از ارائه تسلیحات کنونی به اوکراین، ابزار دفاعی بیشتری در اختیار این کشور قرار خواهد داد و ما در پاسخ به چنین تشدیدی به تقویت متحدان ناتو خود در جبهه شرقی خواهیم پرداخت.

این مقام ارشد دولت بایدن اضافه کرد: بایدن همچنین به پوتین گفت که گزینه دیگری وجود دارد و آن کاهش تنش ها و دیپلماسی است.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha