۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84570025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش مرگ و میر کرونایی در اروپا؛ ۵۲۷ نفر دیگر در آلمان جان باختند

تهران – ایرنا – آمار جان باختگان کووید – ۱۹ در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی طی روزهای اخیر افزایش یافته و بر نگرانی مردم و مقام های این کشورها در مورد از کنترل خارج شدن روند شیوع بیماری افزوده است. در ۲۴ ساعت اخیر، تنها در آلمان ۵۲۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان بیشترین شمار مرگ و میر کرونایی را از ماه فوریه (بهمن ۹۹) به ثبت رسانده و این در شرایطی است که برای جلوگیری از موج چهارم همه گیری کرونا تلاش می کند.

در مجموع، ۶۹ هزار و ۶۰۱ مورد ابتلای جدید به کرونا در آلمان گزارش شده که این رقم، ۲ هزار و ۴۱۵ مورد بیش از مدت زمان مشابه هفته قبل است.

طبق آمار موسسه روبرت کخ آلمان، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۷ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند که با احتساب این رقم، مجموع فوتی ها در این کشور به ۱۰۴ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

این کشور هفته گذشته به این نتیجه رسید که دسترسی افراد واکسینه نشده را از همه بخش ها به استثناء برخی کسب و کارهای بسیار ضروری همچون فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها و نانوایی ها قطع کند و تلاش برای واکسیناسیون را سرعت بخشد.

در این میان، آمار جان باختگان در دیگر کشورهای اروپایی همچون اوکراین، لهستان، فرانسه، انگلیس و مجارستان و نیز  در ایالت متحده آمریکا و برزیل و همچنین ترکیه بالا گزارش شده است.

به گزارش وب سایت ورد میترز، در اوکراین در مجموع ۳ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۹۸۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۹ هزار و ۴۳۶ نفر فوت کرده اند که شمار فوتی های جدید در این کشور ۴۵۰ نفر است.

این آمار برای لهستان ۳ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۴۰ مورد ابتلا و ۸۶ هزار و ۲۰۵ مورد مرگ و میر است که ۵۰۴ مورد از این رقم مربوط به مرگ های تازه روی داده می شود.

فرانسه دیگر کشور اروپایی رقم بالایی در میزان مرگ و میر کرونایی را به ثبت رسانده که این رقم در مجموع ۱۱۹ هزار و ۸۹۹ مورد مرگ و ۱۷۲ مورد مرگ های جدید است.

انگلیس و مجارستان نیز به ترتیب ۱۴۵ هزار و ۸۲۶ مورد مرگ و ۳۵ هزار و ۸۳۵ مورد فوتی کرونایی را ثبت کرده اند. مجموع آمار ابتلا در این دو کشور به ترتیب رقم ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۴۱ نفر و یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۸۷۹ نفر است.

و اما در آمریکا، کشوری که بالاترین رقم ابتلا را به نسبت جمعیت آن به ثبت رسانده، مجموع آمار فوت شدگان ۸۱۲ هزار و ۲۰۵ نفر اعلام شده که یک هزار و ۷۲۲ مورد از این تعداد مربوط به فوتی های جدید است. در مجموع ۵۰ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۳۶ نفر از جمعیت ۳۳۳ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۲۷۷ نفری ایالات متحده آمریکا به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند.

برزیل دیگر کشور واقع در قاره آمریکا از آمار بالای ابتلا و مرگ و میر کرونایی برخوردار است. در مجموع ۲۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۷۲۶ نفر در این کشور ۲۱۴ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۲۷ نفری به کرونا مبتلا شده و در کل ۶۱۶ هزار و ۶۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند که ۲۷۸ مورد این مرگ ها جدید است.

در پایان باید گفت که ترکیه یک کشور واقع در میان اروپا و آسیا، در مجموع ۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۳۷ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ را ثبت کرده است. شمار فوتی های این بیماری در این کشور در مجموع ۷۸ هزار و ۲۱۵ مورد است که ۱۹۸ موردشان مرگ های تازه روی داده به شمار می روند.

این آمار و ارقام در حالی منتشر می شود که روند واکسیناسیون در آمریکا و کشورهای اروپایی همچنان با سرعت ادامه دارد و در بخش هایی از واکسیناسیون اجباری سخن به میان می آید؛ موضوعی که دستمایه خشم مردم این کشورها شده و با اعتراض های گسترده ای همراه شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha