اخبار کوتاه از شوط و پلدشت در شمال آذربایجان غربی

ارومیه – ایرنا-  تعیین تکلیف ۷۰هکتار از اراضی کشاورزی در "بهلول آباد" پلدشت، آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۴ کلاسه استثنایی در پلدشت، ارائه خدمات درمانی به ۵۰۰ مددجو در شوط و از سرگیری فعالیت هفته بازار این شهرستان مهمترین اخبار ۲۴ساعت گذشته شمال آذربایجان غربی است.

فرماندار پلدشت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای رفع اختلاف زمین‌های کشاورزی در محدوده ۴۰۰ هکتاری روستای بهلول آباد(قیر کفشن) و تعیین تکلیف ۷۰ هکتار باقیمانده پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شد.

صادق حبیب زاده افزود: حسب پیگیری‌های انجام شده و حضور نقشه بردار از جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی قطعات به تفکیک به نمایندگان کشاورزان هر قطعه واگذار گردید، تا مشکلات ۱۰ساله کشاورزان این منطقه مرتفع شد.

آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۴ کلاسه استثنایی در پلدشت

آیین کلنگ زنی مدرسه چهار کلاسه استثنایی، با حضور سرپرست فرمانداری، امام جمعه، مسئولین استانی، اعضای شورای تامین، مدیر آموزش و پرورش و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان پلدشت، در محل آموزشگاه زینبیه شهرستان پلدشت برگزار شد.

سرپرست فرمانداری پلدشت در آیین گفت:این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با زیر بنای ۵۳۳مترمربع احداث می شود.

صادق حبیب زاده افزود: برای احداث این مدرسه به همت خیرّین مدرسه و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مشترکا" ۵۰میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

ارائه خدمات درمانی به ۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد درشوط

رییس کمیته امداد شوط در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: طی هشت ماهه سال‌جاری، به ۵۰۰ نفر از مددجویان، خدمات درمانی با هزینه بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال مساعدت شده است.

محرم آقاپور در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در بخش‌های پرداخت هزینه و فرانشیز درمانی، تامین لوازم درمانی و دارو  بوده است، افزود: به ۳۴نفر از بیماران صعب العلاج و زمین گیر نیز خدمات درمانی ارائه شد.

وی به پرداخت بیمه اجتماعی برای ۴۰ مددجوی تحت حمایت در شهرستان شوط نیزاشاره کرد و ادامه داد: زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند که امسال ۵ نفر از خانواده های  محترم بازنشسته شده اند و از مزایایی این بازنشستگی بهره مند هستند.

آغاز فعالیت هفته بازارهای شهرستان شوط با رعایت پروتکل های بهداشتی

فرماندار و رییس ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شوط در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت هفته بازارهای این شهرستان که با آغاز شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، از ۱۵ آذر ماه امسال بار دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است.

حسن عبدالهی افزود: تصمیم برای بازگشایی این بازار که نقش مهمی در معیشت مردم منطقه دارد، با طرح در ستاد کرونا شهرستان و نظر شبکه بهداشت و درمان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد : البته فعالیت این بازار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و نظارت کارشناسان بهداشت و محیط  از سر گرفته می شود.

شهرستان شوط و پلدشت از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha