۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84570109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرامین رهبری در ارتباط با تحقیق و پژوهش مورد توجه اندیشمندان باشد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه فرمایشات رهبری در ارتباط با تحقیق و پژوهش نقشه راه و ریل گذاری آن برعهده اندیشمندان و دلسوزان است گفت: هر انسانی به تنهایی کوه آتشفشان است، استعدادها و توانایی های بالایی دارد که بستر لازم برای شکوفایی آن باید فراهم شود.

حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران  و فناوران برگزیده استان با اشاره به اینکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داده است، افزود: دانشمندان می گویند، موتور پیشرفت ها به ۲ مساله باز می گردد که یکی حس کنجکاوی بشر است و هر نوآوری که رخ می دهد زیر سایه این عامل بوده و به نتایجی خوبی نیز منتهی شده است.

وی با بیان اینکه عامل دوم موتور محرکه جامعه نیاز بشر است و بسیاری از دستاوردهایی که امروز کسب شده بر این مبنا بوده است، اضافه کرد: این مساله را با آموزه دینی درکنار هم بگذاریم و هر فردی که ۲ روز آن با هم مساوی باشد، امروز یک قدم جلوتر از دیروز نباشد، در جا می زند و حتی آب زلال هم راکد شود دیگر حلاوت قبلی را نخواهد داشت.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه انسجام و مکمل یکدیگر بودن، مراکز علمی، صنعتی و تحقیقاتی اهمیت زیادی دارد، ادامه داد:  همه با هم کار کردن و هم افزایی از توصیه و آموزه های دینی است.

وی با اشاره به اینکه هر فردی اهل مشاوره باشد از خروجی اندیشه و فکر دیگران استفاده می کند، اظهار داشت: شعاع فکری یک نفر تا حدی است، اگر ۲ نفر باشد، ممکن است تا چند برابر شود و در نتیجه همین مشاوره ها بصورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

امام جمعه زنجان فرامین رهبری در ۱۰ سال گذشته در زمینه تحقیق و پژوهش را یادآورد شد و گفت: این مهم همواره راهگشا بوده است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادمه داد: انسان در صورت نیاز می تواند توانایی خود را بروز دهد که این مهم نیاز جامعه است و اگر با حس کنجکاوی هم باشد، نتیجه بهتری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ قوانین فکری و  اعتقادی کمبود نداریم، اظهار داشت: بر این اساس باید از تجربیات دیگران نیز استفاده کرد، امروز حرف اول برای پیشرفت دانش است و آنهایی که انسانی، اخلاقی و اعتقادی عمل می‌کنند، از این مهم در خدمت جامعه، بشریت و حیات طیب جامعه استفاده می کنند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: آنهایی که این اعتقاد را ندارند از این امر در مسیر سلطه گری، استعمار و بهره کشی استفاده می کنند و در این میان در کشورمان آموزه های دینی و فرهنگ اصیل مدنیت هشت هزار ساله قابل طرح و قابل افتخار را داریم.

وی اضافه کرد: موضوعی از سوی اساتید عنوان می شود که بسیاری از پایان نامه های دانشجویی در مراکز علمی خاک می خورد که این امر بطور قطع دلایلی دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بر اساس همین آموزه ها فناوری، پیشرفت و پژوهش هر روز باید مورد توجه باشد و تنها به یک هفته خاص اختصاص نداشته باشد، خاطرنشان کرد: از تلاش های علمی اساتید و دانشمندان ایرانی که گره ای از مشکلات جامعه را برطرف می کنند، قدردانی می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha