۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84570154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۹ دانشجوی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول تحصیل هستند

سنندج- ایرنا- رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۴۵۹ دانشجوی پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، روناک شاهویی روز چهارشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به پرستاران، اساتید و دانشجویان این رشته اظهار داشت: امسال با همت و تلاش مسوولان دانشگاه، ۲۰ دانشجوی پرستاری از طریق کنکور سراسری برای مجتمع عالی سلامت سقز پذیرفته شدند که از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ در آن مرکز شروع به تحصیل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در گروه پرستاری ۲۴ عضو هیات علمی در مرتبه های دانشیاری، استادیاری، مربی و ۲ نفر نیز کارشناسی ارشد پرستاری مشغول به ارائه خدمت هستند.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: پرستاران در ایفای نقش‌ خود به عنوان مراقبت کننده، تصمیم گیرنده، حمایت کننده، آموزش دهنده، مدیریت و رهبری یکی از ارکان های مهم تیم های مراقبتی و درمانی هستند.

شاهویی با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی پرستاران در بحران کرونا افزود: در این مدت همه شاهد جایگاه و نقش مهم پرستاران، عشق، علاقه و دلسوزی آنان نسبت به بیماران بودیم که در بدترین شرایط و احتمال خطر جانی دست از خدمت برنداشته اند و همواره در عرصه مبارزه جهانی با بیماری کشنده کووید ۱۹  قرار داشته و سربازان خط مقدم مبارزه با این بحران هستند.

وی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا بیشترین قشری که در بخش بهداشت و درمان زحمات فراوانی را متحمل شدند پرستاران بودند که خطرات ویروس کرونا  را به جان خریدند تا به بیماران خدمات ارائه دهند.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت حرفه پرستاری، جایگاه فارغ التحصیلان این حرفه و نیاز به خدمات آنان در استان، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سال ۱۳۶۵ تا کنون پذیرش و آموزش دانشجویان پرستاری را بعهده داشته است.

دکتر شاهویی ادامه داد: فارغ التحصیلان پرستاری که یکی از اعضای مهم و کلیدی در تیم مراقبت های بهداشتی و درمانی هستند دارای نقش های متعددی از جمله آموزشی، حمایتی، پژوهشی، مدیریتی، عملکردی، هماهنگی، نظارتی و رهبری هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان پرستاری در دوره تحصیل خود برای فراگیری مهارت های لازم جهت ایفای این وظایف در آینده در عرصه های مختلف آماده می شوند، افزود: هدف اصلی حرفه پرستاری تامین بهبودی و سلامت انسانها است و به همین دلیل پرستاران در خط مقدم نظام سلامت جامعه هستند و با مراقبت از تمامی افراد جامعه در سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی ایفای نقش می کنند.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha