۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84570188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دانشجو باید به همه امور کشور حساس باشد

تربت‌ حیدریه - ایرنا - نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند دانشجو باید اهل علم، تحصیل و تحقیق باشد اما جریان دانشجویی نمی‌تواند نسبت به امور مختلف کشور از جمله حوزه‌های سیاسی و اجتماعی حساس نباشد.

به گزارش ایرنا محسن زنگنه روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: در دهه ۷۰ جریان دانشجویی بسیار پویا، کنش‌گر و مطالبه گر بود اما در ۲ دهه اخیر و به مرور زمان، متاسفانه این جریان جایگاه واقعی خود را در سطح جامعه از دست داده است.
وی اظهار کرد: اگر دانشجو در عرصه سیاسی و اجتماعی جایگاه خود را از دست بدهد نباید انتظار داشت که در حوزه های علمی و پژوهشی دانشگاهها نیز اتفاق خاصی بیفتد.
نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس گفت: فسادستیزی از دیگر شاخصه های جریان دانشجویی فعال و مطالبه گر است و این جریان با علَم کردن پرچم مبارزه با فساد در مسیر درست و عقلانی، می تواند سد محکمی در برابر این معضل باشد.
زنگنه افزود: وقتی جریان پویا، بانشاط و مطالبه گر دانشجویی به مسایل مهم شهرستان ورود نکند، سطح مطالبه گری جامعه بسیار سخیف شده و تا مرز ورود به حریم خصوصی و منزل افراد پایین می آید و این در حالی است که در همین شهر و استان زمین خواری، اندوختن ثروت های هنگفت از جیب مردم، مافیای زعفران و خیلی مسایل دیگر اتفاق افتاده است اما متاسفانه جریان مطالبه گر دانشجویی به آن ورود نکرده است.
وی اظهار کرد: چرا جریان دانشجویی به بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی که شوراهای دوره های قبل برای شهر و شهرداری به یادگار گذاشتند، ورود نکرد و چرا در خیلی از مسایل مهم این شهر جریان دانشگاه و دانشجو وارد نمی شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha