۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84570193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر مشگین‌شهر راه یافت

اردبیل- ایرنا- دبیر ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر از راه‌یابی ۶ اثر نمایشی به مرحله نهایی این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش ایرنا، خادم مسجد روز چهارشنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: ۱۰ نمایش متقاضی شرکت در جشنواره بودند که پس از بازبینی نمایش‌های "اندیشه ابری دلتنگ" به کارگردانی شهروز شریفان، "برای کلاه آهنی‌ها" به کارگردانی مهدی احدی و "کاغذ باطله" به کارگردانی فرید معتمدی از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

وی افزود: نمایش‌های "سون باخیش" به کارگردانی امید محمدلو و "نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه" به کارگردانی زهرا جعفری از دیگر اثرهایی هستند که به صورت مشروط در بخش مسابقه پذیرفته شدند.

دبیر ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر بیان کرد: همچنین نمایش "جان و جواب" به کارگردانی فاطمه پرستار می‌تواند در بخش جنبی و غیررقابتی ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای شهرستان مشگین‌شهر حضور یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز با اشاره به برگزاری سه رویداد نمایشی در شهرستان‌های بیله‌سوار، خلخال و اردبیل ادامه داد: چهارمین رویداد مهم نمایشی این استان با میزبانی مشگین‌شهر در دهه سوم آذرماه برگزار می‌شود.

عبدالله بحرالعلومی اضافه کرد:برگزاری این چهار رویداد مهم نمایشی در سال‌جاری در راستای رونق‌بخشی به فعالیت‌ها و ارتقای سطح هنرهای نمایشی استان مهم و تاثیرگذار است و زمینه را برای شناسایی استعدادها و احیای دوباره هنر تئاتر پس از شرایط سخت کرونایی فراهم خواهد کرد.

وی یادآور شد: جشنواره تئاتر مشگین‌شهر پس از ۲ دهه وقفه در برگزاری، ششمین دوره خود را تجربه خواهد کرد و برگزاری آن نویدبخش روزهای خوبی برای تئاتر این شهرستان و استان خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، این دوره از جشنواره تئاتر مشگین‌شهر با محورهای تئاتر و تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها)- مقاومت، ایثار و شهادت- کرونا و مدافعان سلامت- آسیب‌های اجتماعی- اقتصاد، فرهنگ و توریسم- آیین‌های بومی و محلی و دیگر موضوعات آزاد برگزار می‌شود.

ششمین دوره جشنواره تئاتر مشگین‌شهر روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه در تالار اندیشه این شهرستان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha