اعتیاد ریشه در شبکه‌های فراملی و استعمار جهانی دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: استعمار جهانی، شبکه های فراملی مواد مخدر و گسترش بازار فروش این مواد، به منظور به دام‌انداختن جوانان از جمله عوامل بحث اعتیاد در ایران است.

به گزارش ایرنا، محمد ترحمی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: اعتیاد معلول یک مجموعه عوامل است که افراد را به سمت اعتیاد سوق می دهد.

وی تاکید کرد: کشف مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته، ۳ درصد افزایش داشت که نشان از تلاش مضاعف ناجا است.

وی ادامه داد: جمع آوری، اهتمام و مسئولیت پذیری در بحث مراکز ماده ۱۶، "نگهداری و بهبودی معتادان متجاهر"، به خوبی صورت می گیرد اما چرخه فرآیند با نواقصی روبروست که باید اصلاح شود.

ضرورت مراقبت‌ها پس از بهبود معتادان

مدیرکل دفتر حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: مراقبت های بعد از خروج معتادان بهبود یافته، از ‌جمله موارد چرخه فرآیند است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا این افراد رها نشوند و چرخه درمان کامل صورت گیرد.

وی تلاش در استان سمنان را در زمینه مقابله با مواد مخدر قابل قدردانی دانست و افزود: با این اهتمام می توان مساله معتادان متجاهر و اعتیاد را برطرف کرد و پیگیری خواهیم کرد تا تقویت خوبی در بحث مقابله با اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ "نگهداری و بهبودی معتادان متجاهر" صورت گیرد.

وی اضافه کرد: سمنان ظرفیت اجرایی شدن شهر نمونه کشوری در بحث مراکز ماده ۱۶ را دارا است.

در این نشست با تقدیر از تلاش های صمد نریمان، جعفر معینیان به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha