درگیری در فریدونکنار برای شکار غیرقانونی

ساری - ایرنا - شکارچیان غیرمجاز فریدونکناری چهراشنبه‌شب با محیط‌بانانی که از مرکز استان برای سرکشی به دامگاه «اوجاکله» این شهرستان رفته بودند درگیر شدند.

فرمانده یگان محیط زیست مازندران  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید وقوع درگیری ، گفت : در راستای جلوگیری از شکار غیرمجاز شامگاه گذشته تعدادی از محیط بانان از اداره کل استان برای بازدید و سرکشی در منطقه اوجاکله فریدونکنار حضور یافتند .

مسلم آهنگری با بیان ممنوعیت شکار ، افزود : در این بازدید محیط بانان ما با حدود ۵۰ نفر از شکارچیان غیرمجاز که از تاریکی شب برای صید غیرمجاز و پهن کردن دام استفاده کردند، برخورد می کنند،  که متاسفانه با  فحاشی این افرادمواجه می شوند.

وی ادامه داد : این شکارچیان غیرمجاز همکاران محیط بانی ما را تهدید به ضرب و شتم ، آتش زدن خودرو و حتی قتل کردند که خوشبختانه با خویشتن داری محیط بانان و حضور بموقع نیروی انتظامی درگیری در همین حد لفظی پایان می یابد.

فرمانده یگان محیط زیست مازندران از شناسایی چند نفر از این محیط بانان خبر داد و گفت : پرونده برای بررسی بیشتر به دادستانی فریدونکنار ارجاع داده شده است.

علیرضا برخور دادستان فریدونکنار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در حال بررسی این اتفاق هستیم و اطلاعات تکمیلی پس از روشن شدن بیشتر ماجرا اعلام خواهد شد.

منطقه حفاظت شده اوجی‌کله فریدونکنار حدود ۱۲ هکتار مساحت و یکی از زیستگاه های پرندگان مهاجر در مازندران است.

بنا بر گزارشات رسمی سالانه به طور متوسط ۱۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار بال پرنده در تالاب فریدونکنار شکار می‌شود  که یکی از دلایل شکار بی رویه پرندگان مهاجر در فریدونکنار وجود بازار خرید و فروش لاشه و زنده این پرندگان است.

بازار غیرمجاز فروش لاشه پرندگان مهاجر در فریدونکنار با وجود چندین سال پیگیری رسانه‌ای و وجود مصوبات مختلف مبنی بر غیرقانونی بودن این بازار ، امسال نیز همزمان با ورود پرندگان زمستان‌گذران به مازندران، فعالیتش را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha