۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 84570955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد شدید روسیه از موضع‌گیری افراطی یک قانونگذار آمریکایی

تهران- ایرنا- سفارت روسیه در آمریکا امروز به شدت از اظهارنظر یک سناتور جمهوری‌خواه در مورد اقدام علیه روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین انتقاد کرد و این موضع‌گیری را غیرمسئولانه خواند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارمای خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در آمریکا در صفحه فیس بوک خود عنوان کرد: سناتور جمهوری‌خواه "راجر ویکر" اخیرا طی مصاحبه‌ای زنده در شبکه فاکس‌نیوز پیشنهاد داده که رئیس جمهور آمریکا گزینه نظامی از جمله استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای علیه روسیه در صورت تشدید تنش میان مسکو- کی‌یف را روی میز حفظ کند.

در ادامه این پیام سفارت روسیه آمده است: این گونه اظهارنظرها غیرمسئولانه است. حتی شوخی با مسئله تسلیحات هسته ای برای یک سیاستمدار آمریکایی که در جایگاه قانونگذاری این کشور فعالیت می کند، درست نیست.

راجر ویکر سناتور شماره دو جمهوری خواه در کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا روز گذشته عنوان کرد که بایدن نباید اقدام نظامی در اوکراین را در صورت حمله روسیه کنار بگذارد و حتی گزینه استفاده از تسلیحات هسته ای را نیز باید مورد بررسی قرار دهد.

این موضع‌گیری افراطی سناتور ویکر در حالی مطرح شده است که روسای جمهور آمریکا و روسیه اخیرا طی یک ویدئوکنفرانس در مورد تنش مرزی روسیه- اوکراین مذاکره کردند.

پیش از ایین سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعاهای رسانه های غربی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین و انتشار نقشه این حمله را به سخره گرفت.

در روزهای اخیر برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حال بررسی ارسال مشاوران و تجهیزات نظامی جدید از جمله تسلیحات به اوکراین است.  

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha