۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84570996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امور فرهنگی و هنری جایگزین حبس در احکام قضایی استان سمنان شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان گفت: امور فرهنگی و هنری جایگزین مناسبی برای حبس در احکام قضایی است و استفاده از این فعالیت‌ها در برخورد با مجرمان در محاکم قضایی پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز پنجشنبه در نشست با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، با تمجید از دیدگاههای فرهنگی دادستان مرکز استان و توجه به مسایل فرهنگی اظهار داشت: در محاکم قضایی می توان از ارائه خدمات فرهنگی و هنری به عنوان جایگزین از حبس برای مجرمان استفاده کرد.

وی با بیان برخی از این خدمات، از دادستان عمومی و انقلاب سمنان خواست تا راهکارهایی برای تحقق این امر تدوین شود تا قضات در صدور احکام قضایی از این خدمات به عنوان جایگزین حبس استفاده و احکام را صادر کنند.

فلاح به تبیین شرح وظایف گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مقابل امکانات و نیروی انسانی کم اشاره کرد و افزود: در این وزارت خانه ۲۳ سرفصل وجود دارد که هنر با گستردگی فراوان یکی از این سرفصل ها است.

وی، مسایل قرآنی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتاب، مسایل فرهنگی، انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری، آموزشگاههای آزاد هنری را از جمله این وظایف برشمرد و افزود: این وظایف آنقدر گسترده و متنوع است که با امکانات محدود توان اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی کمتر میسر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هنرمندان و خبرنگاران دو قشر مهم مرتبط با فرهنگ و هنر هستند.

در این دیدار مباحثی از جمله ضرورت افزایش ارتباطات دو دستگاه فرهنگ و ارشاد با دادگستری، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم با استفاده از مباحث فرهنگی، استفاده از زبان هنر و فضاهای فرهنگی موجود در استان سمنان مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha