طرح توسعه درمانگاه‌های بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی طرح توسعه و تکمیل درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد، روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش ایرنا این طرح با مشارکت خیران سلامت، در زمینی با گستره هزار متر و زیربنای پنج هزار متر مربع، در ۶ طبقه اجرا خواهد شد که هدف از اجرای آن توسعه خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی عنوان شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: نقش خیران سلامت در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیای مشهد به همت یکی از خیران سلامت هستیم.
دکتر بهرام عین اللهی بیان کرد: مشارکت حاج آقا "هاتفی" خیر حوزه سلامت در ساخت این مرکز درمانی و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه چشم پزشکی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی نمونه بارزی از مشارکت و همراهی مردم در این حوزه است.
وی با قدردانی از مشارکت خیران سلامت در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور اظهار کرد: در حال حاضر زمینه برای فعالیت خیران و بخش خصوصی در حوزه سلامت فراهم است و در این راستا شاخص ها و استانداردهای لازم نیز تعریف شده است. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم می توان بسیاری از برنامه ها و اقدامات مهم را در سطح کشور به اجرا درآورد که نمونه ممتاز آن اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا است که اکنون با همکاری و مشارکت مردم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با مشارکت بسیار موثر مردم کشور، روزانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز واکسن به گروه های هدف تزریق شد و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دز اول در ایران به ۸۶ درصد رسیده است.

دکتر عین اللهی افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا از حدود ۱۰ ماه پیش برنامه واکسیناسیون را به اجرا گذاشته اند و این در حالی است که ما در ایران در مدت سه ماه توانستیم با مشارکت مردم پوشش واکسیناسیون را سرعت بخشیده و از کشورهای اروپایی و آمریکایی جلو بیفیتیم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: لازمه تحقق اهداف در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت جوانان و همکاری های بین رشته ای است تا بتوانیم در حوزه توسعه طرح های کاربردی و خودکفایی کشورمان پیشرفت های چشمگیری داشته باشیم.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان چشم پزشکی در شمال شرق کشور است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha