از مقایسه آثار سه کمدین مطرح دنیا تا ادای احترام به مقام پرستار

تهران- ایرنا- خاطره‌بازی با سریال «تولدی دیگر»، مقایسه آثار سه کمدین مطرح دنیا شامل «باستر کیتون»، «چارلی چاپلین» و «هارولوید»، بررسی بحران آب، تشریح عملکرد دولت و ادای احترام به مقام پرستار در روز میلاد حضرت زینب (س) از جمله برنامه‌های سیما در آخر هفته پیش روست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در قسمت امشب سریالیست پدرام کریمی میزبان کارگردان و بازیگر سریال خط مقدم است و مریم کاویانی نیز پرونده سریال هایی با موضوع پرستار را در برنامه باز می کند.

شهریار بحرانی کارگردان و سیدحسین عارف همدانی بازیگر سریال خط مقدم مهمانان اولین بخش از سریالیست هستند؛ مینی سریالی که این شبها با پخش از شبکه یک به بخشی از دوران حساس و پرالتهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس با محوریت شهید طهرانی مقدم می پردازد.

در بخش نوستالژی عبدالرضا اکبری بازیگر پیشکسوت مهمان برنامه است و با سریال تولدی دیگر خاطره بازی می کند.

اجرای پرونده این هفته را مریم کاویانی برعهده دارد و در آستانه روز پرستار، در گفتگو با کریمی به مرور آثار تلویزیونی می پردازد که درباره پرستاران ساخته و پخش شده اند.

سریالیست به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

سه کمدین در یک قاب

برنامه طنز و جذاب کمدین این هفته پنج شنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۲۲ به مقایسه آثار سه کمدین مطرح دنیا، باستر کیتون، چارلی چاپلین، هارولوید می پردازد.

این برنامه سکانس های مختلف این سه کمدین را که هر کدام برای بازیهایشان دغدغه های خاصی داشتند اما هدف شان مشترک بود (نشان دادن اجتماع خود با زبانی طناز و شیرین) به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان خواهد کرد.

هارولد لوید (۱۹۷۱-۱۸۹۳) در کنار چارلی چاپلین و باستر کیتون یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین کمدین‌های سینمای صامت است.

برنامه کمدین کاری از واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما است که پنج شنبه ها هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

بررسی بحران آب در برنامه «غیرمحرمانه»

برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه روز جمعه (۱۹ آذر) به بررسی بحران آب در کشور می پردازد.

این برنامه جمعه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور حمیدرضا جانباز، مشاور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح تعیین آب مصرفی محصولات زراعی و باغی آبی کشور، عیسی بزرگ زاده، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه وزارت نیرو، رجب پناهی، کارشناس توسعه و برنامه ریزی شهری و فاطمه ظفرنژاد، پژوهشگر و متخصص در حوزه آب و توسعه پایدار از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

در این قسمت از برنامه  پیرامون مسایل مربوط به مشکلات کمبود آب و سو مدیریت در ایران پرداخته خواهد شد.

مناظره غیرمحرمانه با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفت‌وگو پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی در تلاش است تا دغدغه‌های روز جامعه را در تعامل با مردم به قاب تلویزیون بیاورد.

غیرمحرمانه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو سیما به تهیه کنندگی علیرضا ابراهیمی و اجرای محمدجعفر خسروی است که جمعه ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود و بازپخش آن شنبه ساعت ١٤:٣٠ خواهد بود.

روز پرستار را با نسیم نفس بگیرید

همزمان با میلاد با سعادت اسوه صبر حضرت زینب کبری سلام ا... علیها ویژه برنامه نفس از شبکه نشاط و سرگرمی پخش میشود.

این برنامه که به صورت اختصاصی برای ادای احترام به مقام پرستار تولید و پخش می شود با ارج نهادن به تلاش های این عزیزان در مراقبت های درمانی، به خصوص فراگیری کرونا، با گفتگویی جذاب با زوج پرستار و نیز میزبانی از خانواده شهید سلامت، ویژه برنامه خود را با اجرای فلورا سام پنجشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه نسیم پخش خواهد کرد.

گفتنی است نسیم آوا  به همین مناسبت ساعت ۱۹، چهل تیکه با میزبانی از مجری با سابقه امیر افشار ساعت ۲۱ و خندوانه با فینال قاتی بازی ساعت ۲۳ از شبکه نسیم روی آنتن می روند.

تشریح عملکرد دولت در برنامه «دست خط»

برنامه دست خط شبکه پنج سیما، این هفته جمعه ۱۹ آذرماه ساعت ۱۶ میزبان دکتر سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در برنامه دست خط پیرامون تمام تلاش دولت در کنترل گرانی ها سخن خواهد گفت.

این مقام مسئول در این برنامه سفرهای استانی دولت سیزدهم را تحلیل و بررسی می نماید.

پرداخت ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از تعهدات دولت قبل، دیگر موضوعی است که در برنامه دستخط به آن پرداخته می شود.

دستخط که به گفتگو های صریح با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و اجتماعی می پردازد کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما است.

این برنامه گفتگو محور و تحلیلی را مریم حداد تهیه کنندگی می کند و با اجرا، سردبیری و نویسندگی محمد حسین رنجبران هر هفته جمعه ها ساعت ۱۶ از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha