همیارمحیط بان و فداکار خدمت خراسان رضوی درگذشت

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عبدالاحد سربوزی همیار دلسوز و فداکار محیط زیست ساکن شهرستان خواف که حین انجام همکاری با محیط زیست مصدوم شده بود به علت شدت جراحات دار فانی را وداع گفت.

به گزارش عصر پنجشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی افزود:  همیارمحیطبان "عبدالاحدسربوزی"، همیار بسیار فعال بود که روز جمعه ۱۲ آذر ماه امسال در منطقه حفاظت شده سیرخون شهرستان خواف این استان حین گشت و کنترل و پایش منطقه و در تعقیب و پیگیری متجاوزان به حریم محیط زیست، پس از پرت شدن از موتورسیکلت به دلیل ناهمواری های منطقه، مصدوم و در بیمارستان بستری شد.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه حادثه دستور ویژه برای رسیدگی به این همیار مصدوم صادر شد و وی به بیمارستان حضرت امام حسین (ع) شهرستان تربت‌حیدریه منتقل و مورد مراقبت های ویژه قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وی ساعاتی پیش دارفانی را وداع گفت و قلب این حافظ محیط زیست برای همیشه از تپیدن ایستاد.

وی افزود: عبدالاحد سربوزی که نمادی از تبلور فرهنگ ایثار و فداکاری بود از سال ۱۳۹۳ به صورت همیار محیطبان در منطقه سیرخون خواف برای حفاظت از سرمایه های طبیعی محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نداشت و درمواجهه با حیات وحش بسیار دلسوز بود و بدون هیچ واهمه‌ای در کنار محیط‌بانان به حفاظت از سرمایه های طبیعی و ارزشمند الهی کمک می‌ کرد.

همتی ادامه داد: جامعه محیط زیست کشور و خراسان رضوی از شنیدن این خبر متأثر شده و این ضایعه اندوهبار را به خانواده وی تسلیت می‌گوید.

وی گفت: زمان تشییع و خاکسپاری این مرحوم اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha