۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84571581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بثینه شعبان: هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم است

تهران – ایرنا - «بثینه شعبان» مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه روز پنجشنبه گفت: هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان در مصاحبه با رسانه های چین گفت: هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم است.

وی افزود: قانون موسوم به «سزار» که نقض آشکار حقوق بشر از سوی آمریکا است، به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم سوریه آسیب های بسیاری وارد کرده است.

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه اضافه کرد: آمریکا برای حمایت از تروریسم در شمال سوریه حضور دارد، نه برای مبارزه با آن و سوریه جنایت آمریکا علیه مردم خود را محکوم می کند.

شعبان در ادامه گفت: حضور آمریکا در سرزمین ما اشغالگرانه است و با تمام امکانات ممکن در برابر آن مقاومت خواهد شد. جنگ سوریه به افشای دروغ‌ها و ادعاهای غرب کمک کرد.

وی افزود: مشکل اصلی کشورهای در حال توسعه، مداخلات خارجی در امور سیاسی و اقتصادی آن توسط کشورهای امپریالیستی است که منابع ملت ها را غارت می کنند.

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه درخصوص نشست موسوم به «دموکراسی» که آمریکا میزبان آن خواهد بود، گفت: کسی که نفت و گندم مردم سوریه را غارت می‌کند، حق ندارد از دموکراسی صحبت کند. و این اجلاس بیانگر شکست آمریکا در رهبری جهان است و مبنای دعوت در آن، معیارهای سیاسی است تا در امور داخلی کشورها مداخله کند.

آمریکا برای اشغال منابع نفتی سوریه در شرق و شمال شرق این کشور حضور دارد، سوریه این حضور را غیر قانونی می‌داند و تأکید می‌کند که با آن مقابله خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha